Renson ventilatie in nieuwbouw, maar zonder healthbox?

4

Renson ventilatie in nieuwbouw, maar zonder healthbox?

Niels vh
Niels vh
#Ventilatie · 6 jaren geleden

Beste

In een huis dat wij gekocht hebben (gebouwd 2016) zit uiteraard ventilatie in voorzien (met invisivents) van Renson, ik had begrepen een C+-systeem.

Ik was nu echter op zoek naar de bediening of bron van deze ventilatie om deze minder te zetten en had 2 dingen begrepen:

1) Een ventilatiesysteem heeft normaliter een 3-standenschakelaar om te bedienen

2) Vanuit Renson zou dit altijd met een healthbox zijn (al dan niet te verbinden met smartphone) die fungeert als een soort hub waar alle buizen op uit komen.

In onze kruipkelder hangt enkel een ventilator die blijkbaar heel het systeem aandrijft, maar geen bedieningsopties of healthbox. Momenteel kan ik dus enkel het systeem uitschakelen via de elektriciteitskast.

Is er iemand die hier meer info over heeft? Het is klaarblijkelijk moeilijk om iemand te vinden die niet compleet uit de lucht valt.

Bedankt!

Niels

Alle reacties

0
TimPicarelle
TimPicarelle
6 46 Andere professioneel
6 jaren geleden

Als je het juiste type kent kan je de handleiding downloaden. Renson heeft namelijk heel wat ventilatietoestelen en niet enkel een healthbox.

0
Niels vh
Niels vh
0 1 Andere particulier
6 jaren geleden

Daar had ik ook aan gedacht, maar ik heb er nergens documentatie van.

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
6 jaren geleden

de raamroosters (invisivent ) zijn Renson, maar is de ventilator ook van het merk Renson ? Dit kan evengoed een ander merk zijn.
Foto plaatsen kan helpen

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ventilatiedoorvoer: waarom is het onmisbaar voor je binnenklimaat?

Ventilatiedoorvoer: waarom is het onmisbaar voor je binnenklimaat?

Ontdek hoe een ventilatiedoorvoer mee zorgt voor gezonde luchtcirculatie, vochtproblemen en schimmels voorkomt en dus je wooncomfort verhoogt.

Lees meer

In de kijker: nieuw ventilatiesysteem C voor renovaties

In de kijker: nieuw ventilatiesysteem C voor renovaties

Ontdek de innovatieve DUCO ventilatiesystemen C die zorgen voor energiezuinige luchtverversing tijdens renovaties.

Lees meer

Decentrale ventilatie: wanneer kies je voor deze slimme oplossing?

Decentrale ventilatie: wanneer kies je voor deze slimme oplossing?

Ontdek alles over decentrale ventilatie: hoe het werkt, de voor- en nadelen en installatietips. Ideaal voor renovaties of woningen zonder kanaalnet.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag