Toegang via werf APPTblok vr eigen dakwerken? realistisch? afdwingbaar?
beste
ik wil dakwerken laten uitvoeren door een aannemer, op een eigen hooggelegen en quasi volledig ingesloten plat dak op 7 m hoog dat voorbij mijn eigen zadeldak (10,5 hoog en 9 diep) ligt bekeken vanaf de (drukke) straatkant
het gaat om een vrij dringend herstelwerk en isolatie die echt nodig is
mijn dak is praktisch gezien ook bereikbaar via de zijstraat, 2 gebouwen verder (WERF appartementsblok) en dan mij directe buur, via gevel (ladder of stelling?) > terras WERF > tussenverdiep buren of 1ste etage WERF > 2de etage WERF > oversteek plat dak stuk buren > ladder tegen mijn gevel (eindelijk) en dan dus op mijn dak.
TOT NU TOE heb ik verzekering en dakwerker al wel moeten laten gaan via de directe buren, maar voor echte werken uit te voeren kan dit natuurlijk niet
VRAAG:
-mijn buren willen toestemming geven voor oversteek hun stuk plat dak (met grind) mits bescherming ervan
-maar hoe moet ik dat inschatten qua de aan gang zijnde WERF van het appartementsblok ernaast?
hier moet ik ook enkel buiten zijn, dus via de terrassen en gevel
> kunnen ze hiertoe verplicht worden? > hoeveel kans dat ze bezwaar maken?
> ik neem aan dat er toestemming moet gevraagd worden? moet dit officieel?
> aan wie? de werfleider? het immokantoor?
>indien er een stelling moet komen meerdere dagen (ik denk wel max 2 dagen) kan dat als WERF binnen WERF? of zullen ze dat nooit toestaan?
het gaat om een bekend bedrijf, maar ze liggen al wel in de clinch met de buren in kwestie
momenteel staat er ook een parkeerverbod langs die straat tijdens de week
(in die straat is veel verkeer en zij moeten ook materiaal vervoeren denk ik)
achter dit blok is in die straat NOG een WERF v appt bezig,en het parkeerverbod geldt ook daar
in mijn gemeente zijn ze bovendien ook wel vrij streng naar al dat soort reglementen toe
wat denken jullie?
is de optie via de zijgevel er echt een of niet?
en is het mijn aannemer-dakwerken die dit moet uitklaren en de nodige instanties contacteren?
via de voorkant zou mssch gaan via een grote kraan (de ene zegt wel, de andere niet) - maar er zijn zowelafbraakwerken als opbouwwerken hoewel het dak maar 40 vierkante meter is. kan isolatie, dakrand, nieuwe dakbedekking etc etc allemaal via een KRAAN??