Hoe gescheiden riolering op gemengd systeem aansluiten?
Ik vernieuw mijn huisriolering en zal zorgen dat DWA en RWA gescheiden afgevoerd worden. In de straat ligt echter een gemengde riolering, waarvan de aansluiting met binnendiameter +/- 220mm exact op de rooilijn ligt, op de plaats waar de oprit zal komen. Deze buis helt redelijk sterk af naar de straat toe. Mijn plan is:
1) in deze aansluiting een tiental cm grijze pvc buis te steken van 200mm, de mofkant verhindert dat deze buis er verder in schuift
2) een verloopstuk naar 160mm in de mof
3) een 160mm elleboog van 15° om de sterke helling van de straataansluiting een beetje te temperen.
3) hierop een y-splitsing aan te sluiten naar
4) 2 pvc ontroleputten 315diam. maat 160mm voor RWA en DWA en van daaruit op privé domein het hele systeem gescheiden aan te leggen. Ik tracht beide controleputjes zo te plaatsen dat later de deksels netjes uitgelijnd in de oprit liggen.
Mijn vrage:
A) de plek waar de gescheiden systemen samenkomen in het y-stuk ligt dus op privégrond, door de verschillende koppelstukken weliswaar slechts op 20-30 cm van het openbaar domein. De controleputjes zullen oppakweg 100cm van de rooilijn liggen. Is dit okee? Ik lees immers her en der dat de afvoeren tot op de rooilijn gescheiden moeten liggen en ze pas op openbaar domein mogen samenkomen.
B) slechts 1 systeem RWa of DWA zal dus recht op de bestaande aansluting uitkomen. Maakt het uit welke?