Kan de buurman bezwaar indienen op mijn plan voor gevelbekleding
Beste Livios,
Ik kocht vorig jaar een stuk bouwgrond voor halfopen bebouwing en wilde in eerste instantie een bezette voorgevel bij een hedendaags modern ontwerp. De Buurman heeft destijds me een loer gelegd (bewust of niet) en eerst gezegd dat hij niet snel ging bouwen maar had toch zijn bouwaanvraag plots ingediend, dus voor ik dat deed. Ik heb toen heel mijn plannen moeten aanpassen omdat hij een zadeldak ging plaatsen en dat moest dus overeen komen.
Na veel overleg met de architect die zei dat bepleisterde gevel duurder was dan baksteen heb ik de aanvraag laten indienen met baksteen in het plan. Nu krijg ik offertes binnen en blijkt dat de bepleisterde gevel soms fors goedkoper uit komt.
De Buurman die in pastorijstijl bouwt met enkel baksteen en een stukje gekaleide gevel dreigt er nu mee bezwaar in te dienen als ik de aanvraag alsnog zou wijzigen in een bezette gevel nadat de eerste bouwaanvraag goedgekeurd is.
- Kan hij dit eisen dat ik een bakstenen voorgevel of het uitzicht van een bakstenen gevel plaats? 
- Gaat dit om een gegrond bezwaar, er zijn geen ongemakken buiten het estethische volgens mij?
Alvast bedankt voor de feedback.