Airco plaatsen
Ik zou graag airco laten plaaten in woonkamer ong.: 40m° en slaapkamer ong. 14m°
Heb weinig plaats aan de muur; kan dit met toestellen op de grond met buiten motor?
Welk merk kiezen?
Airco plaatsen
Ik zou graag airco laten plaaten in woonkamer ong.: 40m° en slaapkamer ong. 14m°
Heb weinig plaats aan de muur; kan dit met toestellen op de grond met buiten motor?
Welk merk kiezen?
Een airco bestaat gewoonlijk 3 belangrijke delen : de buitenunit die zorgt voor de warmteuitwisseling met de buitenlucht, de binnenunit die de warmteuitwisseling met binnenlucht verzorgt en de buis leidingen waarlangs de warmteuitwisseling tussen beide units gebeurt. De binnenunit is in verschillende vormen, afmetingen en uitvoeringen verkrijgbaar. Indien u over weinig plaats beschikt lijkt mij een model dat op de muur tegen het plafond wordt bevestigd het meest aangewezen. Voorzie ook de mogelijkheid om een dubbele buisleiding te plaatsen, stroomtoevoer en een afvoer van condensatiewater. Dit laatste kan soms met een ingebouwd pompje en een darmpje naar buiten worden opgelost.
Hallo, Dank voor uw reactie!

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Hoe kan je je energieverbruik beperken? Energie-expert Paul De Vylder geeft tips om te besparen op verwarming, toestellen, warm water en verlichting.
Lees meer
Met een lucht-waterwarmtepomp kan je een woning verwarmen en van warm water voorzien. Lees meer over de werking, voor- en nadelen, prijs en premie.
Lees meer
Tijd om je vloerverwarming weer op te starten na de zomer nu de temperaturen dalen? Vloerverwarmingsexpert Dimitri Vits van Easykit geeft tips.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen