2

Barst in raamprofiel

Kristofver
Kristofver
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden

goede dag,

ik heb namelijk vandaag een barst ondekt in een raamprofiel van ongeveer 5cm lang. Ik woon sinds half december 2018 in mijn nieuwbouw (dus 4,5maand) de barst in het raamprofiel is vlak naast de voordeur aan scharnier kant. Het huis is gezet met sleutel op de deur heb ik recht op een heel nieuw frame? Het nadeel is dat deze verankerd is onder de vloer dus wordt een hele klus maar normaal is alles in garantie heb enkel schrik dat het achteraf op niets meer ga trekken. Wat zou ik doen en op wat heb ik recht?  Ramen zijn van profel.

mvg 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/53690/3866c997-3a46-4fa7-9df5-9942e2b5a6b4.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e4b3ca93ece46b97ccd80cdfa4e62194

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Kunststoframen zijn aan elkaar gelast, dus moet de ganse kader vervangen worden. Mogelijks is bij de montage het profiel onvoldoende ondersteund of niet volgens de regels van de kunst gemonteerd. De barst kan zich in de loop van de jaren nog verder zetten. Wellicht zal men eerst trachten de barst als een beschadiging door de bewoners te omschrijven. Bereid u dus voor.

Vervanging zal altijd wat schade veroorzaken aan bepleistering en mogelijks de vloer. Maar alles hangt af van de wijze waarop de kader gemonteerd is. Mogelijks heeft men de kader onderaan rechtstreeks op vloerplaat vastgeschroefd doorheen het frame. De verticale stijl zal vermoedelijk met montagelamellen aan de muur zijn bevestigd (onder de bepleistering).

Maar de waarborg kan mogelijks enkel het vervangen van het defecte deel omvatten en komen ze niet tussen in de noodzakelijk aangerichte schade bij het vervangen (bepleistering en schilderen).

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Ontdek de nieuwste trends en innovaties voor ramen en deuren: van de nieuwste kleuren en gerecycleerde deuren tot slimme ramen.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Ontdek de beste oriëntatie van je woning volgens lichtexpert Joël Sels. Kies slim tussen noord- of zuidgericht bouwen.

Lees meer

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag