Gebrekkige geluidsisolatie
We zijn een tweetal maanden geleden in ons nieuwbouwappartement (aangekocht) ingetrokken. Dit is gelegen in een complex met ca. 200 wooneenheden en is gezet door een grote, gekende bouwheer/aannemer.
Reeds snel na de verhuis merkten we dat we onze bovenburen (huurders) erg goed konden horen. Initieel dachten we dat dit was aangezien zowel ons als hun appartement nog niet was aangekleed, maar helaas merken we dat het er niet op betert. We horen het als ze praten, lachen, seks hebben, rondlopen, ... Het is zelfs zo erg dat hun geluid boven onze tv uitkomt en ik 's nachts met oordopjes moet slapen.
Welke stappen kunnen we omtrent deze situatie ondernemen. Op deze moment zien zowel mijn vrouw en ik het niet zitten om in deze situatie te leven.
Van onze zijburen en onderburen horen we zo goed als niets.
Naast de gebrekkige geluidsisolatie is er ook nog de algemene afwerking die te wensen overlaat en ons helemaal het gevoel geeft van een kat in een zal gekocht te hebben. Op deze moment hebben we heimwee naar ons vorige appartement, een huurappartement in een gebouw van bijna 100 jaar oud...