@ Suzanne5,
Waarschijnlijk kan je spijtig genoeg niets meer doen. Er zijn waarschijnlijk geen bezwaren geformuleerd en de verkavelingsvergunning is verleend. Dus alle is "volgens het boekje" verlopen.
Dit is waarschijnlijk terug cliëntelisme en vriendjespolitiek die dit mogelijk maken. De rush ... naar de betonstop is zo ingezet ... wat gaan we nog meemaken voor de eigen broekzak te vrijwaren? en om de maatschappij met de kosten op te zadelen?
Tot het tegendeel is bewezen neem ik aan dat het toekennen van de verkavelingsvergunning is verlopen zoals het hoort. Maar ik stel mij toch vragen rond de beweegredenen waarom sommige mensen bezwaar indienen. Zo ook hier: als je er heilig van overtuigd bent dat de verkaveling open natuur moet blijven dan had je die percelen kunnen kopen. (En betaalde je belasting op onbebouwde percelen). Maar hier wil je de impact van uw visie en wensen afwentelen op anderen. Het is woonzone dus aanvaardt dat ook andere mensen daar willen komen wonen en eis niet alles voor u zelf op.
Beste Hugo,
Het gaat niet over natuur voor 't groen, voor de vogelkes of voor de bloemekes, enz... Het gaat over de kosten voor de gemeenschap die niet houdbaar zijn in Vlaanderen. Het gaat over kosten om riolering, gas, elektriciteit, internet, kabel, wegen, enz.. aan te leggen en te onderhouden over een veel door lintbebouwing en door ondoordachte bebouwing buiten natuurlijke woonzones. Het gaat over de beperkingen die we anderen (landbouwers, industrie enz...) hierdoor opleggen door de ruimte voor ons privé op te eisen. Het gaat over de door bebouwing gebruikte oppervlaktes die de natuurlijke waterverplaatsingen in de grond verstoren met gevolgen voor onze landbouw, voor onze veiligheid tegen overstromingen, ... het gaat over zoveel meer dan degenen die hun "historisch opgewaardeerde" landbouwgrond kunnen verkopen als bouwgrond.
Als we binnen 30 jaar tot de vaststelling komen dat deze nutsvoorzeningen en uitrustingen niet meer houdbaar zijn en dus door "overmacht" beslissen deze diensten niet meer aan te bieden in deze kostelijke zones (zoals in Nederland, Duitsland, Frankrijk, UK, ... dit al jaren het geval is) dan zal jij de eerste zijn om te zeggen dat de politiek (de staat/de gemeenschap) geen visie heeft en veel geld (uw belastingen) wegsmijt. Jouw en onze kinderen en kleinkinderen zullen van onze en uw laksheid in bouw/urbanisatie visie, van ons en uw opportunisme en van ons en uw egoisme, de gevolgen dragen.
En ... als de gemeente, zoals Suzanne5 beweert, afwijkt van haar eigen visie voor ruimtelijke plannen, is dit zelfs op het randje van crimineel gedrag. Zelfs, dit gedrag van een gemeentebestuur verdedigen (binnen of buiten de gemeenteraad), is voor mij verwerpelijk.