Beste,
Men zegt welleens als er veel fouten zijn "Het zijn goedkope buitenlanders", aannemer is echter een Belg met 40 jaar ervaring. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die met hem problemen heeft gehad.
En verder in bijlage de beloofde tekeningen met uitleg waarop eigenlijk al drie fouten te zien zijn.
Hieruit kunt ge opmaken, dat indien men beter wil isoleren als minnimum verplichte EPB-norm men bij eventuele fouten van de aannemer, de bouwheer hier voor moet opdraaien.
Ik heb het nu maar over enkele fouten, maar in totaal habdelt het over een gans blad. Zo stonden alle raam en deuropeningen in de ruwbouw verkeerd omdat hij geen stenen had uitgelegd. Van de woning kwam geen enkele muur op de fondatie. Alle muren waren uit de haak. Bijvoorbeeld, op 3.90 m. 7 cm. op 7.20 m. 4 cm. op 9 m. 8 cm. en op 11.60 m. 12 cm.. Grootste afwijking fondatie was 90 cm. Ook de putten stonden meters verkeerd. Ook enkele afvoerbuizen op de verkeerde plaats. Aan de hand van de afvoerbuizen kon men opmaken dat aannemer op de hoogte was dat zijn fondatie verkeerd was en had de architect moeten waarschuwen. Hij werkte echter lustig verder. De gerechtdeskundige heb ik een foto en tekening gegeven van deze zaak, met de nodige uitleg. Deze schreef dat hij het niet begreep.
Voor alle duidelijkheig,