Overname gemeenschappelijke muur???
Mijn ouders hebben in 2006 een nieuwbouw opgetrokken met een gemeenschappelijke muur aangezien het aangrenzend perceel onbebouwd was. Nu is men hier recent met een nieuwbouw begonnen. De architect vd bouwheer verklaart dat de gemeenschappelijke muur niet dient overgenomen te worden, aangezien men tussen de gemeenschappelijke muur enkel isolatie gestoken hebben, en daarna de binnenmuur opgetrokken heeft.
Verder wenst de architect de aanpalende woning waterdicht te maken door op de gemeenschappelijke muur de nokpannen die daar zijn aangebracht te verwijderen en de roofing over de gemeenschappelijke muur te laten doorlopen, en daarna de nokpannen die van een andere kleur kunnen zijn (aangezien de oude niet meer te vinden zijn) eventueel terug te plaatsen.
Kan ik dit weigeren, aangezien er geen compromis voor de gemeenschappelijke muur is onderschreven, en kan ik de bouwheer verplichten tot een compromis, aangezien tss de gemeenschappelijke muur en de binnenmuur vd nieuwe woning isolatie is aangebracht, maw. De gemeenschappelijke muur dient ter ondersteuning vd isolatie.
Met dank