Stilaan een beetje radeloos.
"Hebt ge die geintregeerde teruglagklep al eens nagezien.(zie handleiding)"
Die lijkt me in orde ja. Ik begrijp echter niet hoe deze zou kunnen vermijden dat de aanzuigleiding leeg loopt aangezien deze in de pomp zit en de aanzuigleiding daar toch achter zit?
"Zijt ge zeker dat er geen fit is in uw aansluitng aan de pomp van aanzuigleiding?"
Met de vorige PE/koppeling hadden we daar een lek. Toen zagen we er water uitlopen als we de pomp opgoten en dan werkte de pomp helemaal niet (aangezien ze lucht bleef aanzuigen). Nu zie ik daar geen lek meer. Die aansluiting is vervangen. Heb er wel nog geen vaseline of dergelijke aangesmeerd. Waar zou ik dat moeten smeren?
"Eigenlijk hebt ge die terugslag klep in de put niet nodig in dit geval!"
Gaat het water in de aanzuigleiding blijven staan als er geen lucht in de darm kan? Ik zou denken dat die darm leegloopt. (wet van de communicerende vaten - momenteel kan er lucht in de put. De aanzuigleiding ligt wel onder water dus daar kan geen water in komen)
"Voor mij is het duidelijk het zit in uw aanzuigleiding.(koppeling niet luchtdicht en uw terugslagklep in de put niet correct werkend of aangesloten."
Die aanzuigfilter en de PE/koppeling in de put hebben we beiden nog eens vervangen. Wat me wel opviel bij die aanzuigfilter is dat die druppelt. (zie foto's). Hij sluit dus niet 100% af. Heb hem gewisseld in de winkel maar het nieuwe model druppelt ook. Volgens de winkel normaal omdat op deze manier er niet genoeg druk staat om het volledig af te sluiten. Als daar dus de druk van de hele aanzuigleiding op zou komen zou deze niet meer druppelen en wel correct werken. Vind het in elk geval toch maar raar. Ik zou deze nog eens willen vervangen door een ander model. Dat is hetvolgende dat ik nu wou doen.