Airco in convector ruimte
Dag allemaal
Ik ben een woning uit de jaren 70 aan het verbouwen. In deze woning zijn er in de living 2 grote (aan weerszijden) convectoren in de vloer ingebouwd. We zullen onze woning niet verwarming hiermee, we gaan vloerverwarming steken. Er is nu sprake geweest van deze convectorruimtes volledig dicht te maken maar ik stel me de vraag of er geen andere manieren zijn om deze ruimtes nuttig te gebruiken.
Zo stelde ik me de vraag of het geen optie was om dit te gebruiken voor een airco systeem (je ziet wel vaker zo een dunne streep in het plafond waar dan de koude airco lucht uitkomt, iets gelijkaardigs maar dan op de vloer). Ik geloof dat koude lucht daalt dus misschien wat onlogisch maar mogelijks kan er door wat creatief te zijn wel iets mee gedaan worden?
Wat denken jullie? Is dit een optie?
Als er andere maneiren zijn om de convectorerruimte nuttig te gebruiken hoor ik het ook graag (hoewel ik een voorkeur voor de airco zou hebben)
Alvast bedankt
Mvg

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f2f055a9889d02201753102e6df47725)