2

Airco in convector ruimte

VBL
VBL
#Verwarming & koeling · 6 jaren geleden

Dag allemaal

Ik ben een woning uit de jaren 70 aan het verbouwen. In deze woning zijn er in de living 2 grote (aan weerszijden) convectoren in de vloer ingebouwd. We zullen onze woning niet verwarming hiermee, we gaan vloerverwarming steken. Er is nu sprake geweest van deze convectorruimtes volledig dicht te maken maar ik stel me de vraag of er geen andere manieren zijn om deze ruimtes nuttig te gebruiken.

Zo stelde ik me de vraag of het geen optie was om dit te gebruiken voor een airco systeem (je ziet wel vaker zo een dunne streep in het plafond waar dan de koude airco lucht uitkomt, iets gelijkaardigs maar dan op de vloer). Ik geloof dat koude lucht daalt dus misschien wat onlogisch maar mogelijks kan er door wat creatief te zijn wel iets mee gedaan worden?

Wat denken jullie? Is dit een optie?
Als er andere maneiren zijn om de convectorerruimte nuttig te gebruiken hoor ik het ook graag (hoewel ik een voorkeur voor de airco zou hebben)

Alvast bedankt
Mvg

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
6 jaren geleden

Je gaat vloerverwarming plaatsen wat impliceert dat je de vloerplaten volledig gaat uitbreken,  verdiepen en isoleren vooraleer de vloerverwarming aan te brengen.  Ook alle ingewerkte technieken zijn dan te vervangen.  Die nieuwe vloeropbouw moet je doortrekken over de convectiebakken om koudebruggen te vermijden.  Ze hergebruiken is dus mi daarom al een slecht idee. 

In grote kantoorruimtes staan de koelingsconvectoren (die op ijswater werken) dikwijls onder de vensters op 80-90 cm hoogte.  Zelf zou'k ze niet in de vloer steken omdat je krachtig zal moeten ventileren en het onderhoudsintensieve stofnesten worden.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag