Sigarettengeur verwijderen uit huis

2

Sigarettengeur verwijderen uit huis

Roxane
Roxane
#Budget · 6 jaren geleden

Hallo,

We zijn gaan kijken naar een huis dat te koop staat. Het heeft alles wat we zoeken maarrr... er hangt een zeer aanwezige sigarettengeur in het hele huis. Voor ons een behoorlijke domper op de feestvreugde :-s

Een beetje google-werk leerde me dat er enerzijds een aantal huis-tuin- en keukenmiddelen bestaan om de geur te verdrijven (alles afwassen met verdunde azijn of ammoniak, bakjes houtskool zetten, muren schilderen, ...) en dat er anderzijds ook elektrische luchtreinigers zijn.

Mijn vraag is nu: werken die dingen echt? Kan je op korte termijn de geur volledig verwijderen? Ik heb geen zin om jaren in een (vage) tabakslucht te zitten tot het er eindelijk uit is...

Alvast bedankt voor jullie kennis en ervaringen!

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Als dat het enige is, hoeft dit zeker geen domper op de feestvreugde zijn. De geur zal hoofdzakelijk afkomstig zijn van de rookneerslag (nicotine) op muren en plafonds. Dat zal waarschijnlijk te merken zijn aan de bruin grauwe kleur van de plafonds. 

Nicotine  laat zich niet gemakkelijk verwijderen. Dit is nochtans noodzakelijk als je wilt herschilderen. Indien je geen speciale voorzorgen neemt blijft de grauwe kleur van de nicotine door de nieuwe verflaag komen.

Hetgeen ik toepas is alles afwassen met een bijtend afwasmiddel zoals Spic&Span, Saint-Marc, of met pure soda in heet water. Doe zeker beschermende handschoenen aan tijdens het afwassen.

Eenmaal gedroogd een beschermende en fixerende verflaag aanbrengen specifiek  voor oppervlakken bevuild door nicotine, teer, roet enz..

Daarna kan u verder schilderen in de kleuren en stijl die u wenst. De geur zal ook verdwenen zijn.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

6 redenen waarom de huizenprijzen zullen stijgen in 2025

De huizenprijzen zullen in 2025 verder stijgen. De verlaging van de registratierechten en de rentevoeten spelen hierbij een belangrijke rol.

Lees meer

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

RENOLUTION-premies in Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn opnieuw beschikbaar

Wie zijn woning in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft gerenoveerd, kan sinds 7 november 2024 opnieuw de RENOLUTION-premies aanvragen.

Lees meer

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Je bent in principe niet verplicht om bepaalde verzekeringen af te sluiten als je zelf je woning (ver)bouwt. Toch doe je dat maar beter wel.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag