Bouwen 6%
om van 6 % te kunnen genieten is één van de voorwaarden HOOFZAKELIJK PRIVÉWONING. Indien ik 2 sociale appartementen bouw boven één commerciële gelijksvloers wordt er dan gekeken naar 1/3 -2/3 of naar de huuropbrengsten?
Bouwen 6%
om van 6 % te kunnen genieten is één van de voorwaarden HOOFZAKELIJK PRIVÉWONING. Indien ik 2 sociale appartementen bouw boven één commerciële gelijksvloers wordt er dan gekeken naar 1/3 -2/3 of naar de huuropbrengsten?
6% is steeds bij VERBOUWINGEN , enkele steden hebben een uitzondering op deze regel dat afbraak en heropbuw aan 6% kan.
In dit geval : commerciele ruimte en twee appartementen voor verhuur zal je 21% moeten rekenen. Beide zaken voldoen niet aan de regel voor privegebruik ( verhuur is niet gelijk aan eigen privewoning)
Is het nieuwbouw na afbraak in een van de steden waar dit voorzien is? Hoofdzakelijk betekent meer dan 50%. Vraag is op wat KI, huur,kostprijs of oppervlakte. Men moet steeds voorafgaandelijk de btw controle schriftelijk de toepassing van 6% afbraak / heropbouw melden. Deze administratie zal uw melding bevestigen voor ontvangst en naderhand de toepassing van 6% btw bevestigen en toelichten. Vermeld ook het deel prive-woning + kopie van vergund plan.
Dank voor antwoord. Ja, die stad maakt een uitzondering. Verbouwen met houten tussenverdiepingen ipv beton en met een trap die onder dak van gebuur staat wordt moeilijk. Ik dacht dat tegenover privé<->commercieel stond? Dus dat privé wel mocht verhuurd worden omdat er in gewoond word (weliswaar niet door mijzelf)en geen handelshuurcontract opgesteld wordt.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!
Lees meerZit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen