Bij mijn verbouwing heb ik ook een crépi aannemer aangesteld, die met het Sto systeem werkt. De mensen in zijn firma hadden een goede opleiding genoten en wisten heel goed waar ze mee bezig waren. Het systeem staat nu 6 jaar tot mijn tevredenheid.
De architect, de EPB verslaggever en de aannemer zullen best (samen) bepalen of er mechanische bevestiging (met pluggen) nodig is van de isolatie. Ook is het aan de architect om te bepalen hoeveel de oversteek van aluminium profielen (aan een plat daak of aan ramen) , dakaansluiting, enz.. moet zijn. Als je een goed contact met en vertrouwen hebt in je architect, zou ik zeker zijn voorkeuren voor zo'n aannemer in aanmerking nemen.
Meestal is een mechanische bevestging niet nodig. Enkel vanaf 10 meter hoogte of bij grote oneffenheid van de te bekleden muur, komt dit in aanmerking. Mechanische bevestiging heeft een negatieve invloed op uw werkelijke en ook EPB warmteverliezen, dus zo veel mogelijk vermijden en zeker niet toepassen als er geen noodzaak voor bestaat.