2

Type glas herkennen

NoAlt
NoAlt
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden
Hallo, Thuis heb ik veel last van omgevingslawaai ('s nachts en overdag). Ik heb mijn huis een vijftal jaar geleden gekocht en was altijd van mening dat ik dubbel glas had. Recent ben ik echter beginnen twijfelen. Op mijn werk hebben ze dubbel glas waar de luchtlaag tussen de panelen duidelijk zichtbaar is. Bij mij is dit niet. Het is wel glas van ongeveer een centimeter dik, en als ik kijk met de aansteker zie ik 2 gele vlammetjes. Er zijn geen nummers aanwezig in het aluminium. Kunnen jullie hier meer duidelijkheid over scheppen? In bijlage zit een foto ter info. Groeten, Maarten
https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/55024/img20190730064821.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e2942fb9ab07e646061d8350f27aef18

Alle reacties

0
el cosimo
el cosimo
0 5 Verbouwer
6 jaren geleden

Aan profielen te zien is het bijna zeker dubbel glas, enkel glas zijn de profielen toch niet zo breed (als ik bij mij thuis zie, zelfs bijna geen profiel omdat glas zo dun is). Maar vershil tussen enkel en dubbel glas zie je normaal wel heel snel, verschil tussen de types dubbel glas is een pak moeilijker. Maar omdat je omgevingslawaai hoort, wil niet zeggen dat het glas de oorzaak is.. Wij hebben trippel glas en verkeerslawaai hoor je nog altijd (en dat komt omdat wij natuurlijke ventilatie en ingebouwde rolluiken hebben => onervaren iets beslissen, al is het verschil wel riant met vorige situatie). 

Maar hou ook even alle andere factoren die rol kunnen spelen: zeker verkeersgeluid heeft maar een paar spleten/zwakke punten nodig om binnen te dringen. Het is goed mogelijk dat uw ramen heel goede isolatiewaarde hebben, maar dat uw muren een zwakkere waarde hebben, waardoor het geluid langsdaar binnendringt.

En vergeet ook niet dat geluid zich ook via de grond kan binnendringen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 vragen over zonwerend glas

5 vragen over zonwerend glas

Wat is zonwerend glas? Waar heb je het nodig? Wat is de prijs en de meerkost voor jouw (ver)bouwbudget? We vroegen het aan Saint-Gobain Glass.

Lees meer

Isolerend en budgetvriendelijk: ontdek alle voordelen van pvc-ramen

Isolerend en budgetvriendelijk: ontdek alle voordelen van pvc-ramen

Hoe kies je pvc-ramen voor je nieuwbouw of renovatie? Ontdek alles over isolatie, prijs en mogelijkheden op vlak van stijl, kleur en veiligheid.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: hoe krijg je meer daglicht in je aanbouw?

Vraag aan de lichtexpert: hoe krijg je meer daglicht in je aanbouw?

Lichtexpert Joël Sels geeft praktische tips om meer daglicht in je aanbouw te krijgen. Ontdek slimme oplossingen en voorkom lichtverlies.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag