Nieuw dak op tuinhuis. Vijzen komen er door langs binnenzijde

9

Nieuw dak op tuinhuis. Vijzen komen er door langs binnenzijde

stafvc
stafvc
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden

Nieuw dak gelegd op tuinhuisje. De vijzen komen echter door de houten dakplaat en zijn zichtbaar maar vooral voelbaar langs de binnenzijde.

Iemand een idee hoe ik dit kan afschermen? Geprocedeerd te zwaar isolatie te duur en koppen afslijpen gekkenwerk.

Creatieve geesten aanwezig op Livios?

Alvast bedankt

Staf

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Je had natuurlijk op voorhand eens kunnen nagaan hoe lang de schroeven mochten zijn. Maar de uitstekende puntjes zou je er met een klein slijpschijfje metaal kunnen aftoppen' lijkt mij niet zo moeilijk en ook vlug te gaan.

0
stafvc
stafvc
0 4 Andere particulier
6 jaren geleden

Bedankt voor je antwoord. Ik heb er enkele afgetopt maar het is toch niet zo simpel

Toch bedankt

staf

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
6 jaren geleden

Dan zit er niets anders op dan terug op het dak te gaan en de gebruikte vijzen eruit te draaien en te vervangen door kortere. 

Let wel dezelfde dikte van vijs te nemen.

0
stafvc
stafvc
0 4 Andere particulier
6 jaren geleden

Zal moeilijk gaan, waren de vijzen die bij de dakbedekking hoorden met een zelfde kleur en maar op 1 lengte/dikte te krijgen.

Ik denk dat het eenvoudigste zal zijn er “iets” tegen te zetten goedkope isolatie of zo (als goedkope al bestaat)

Toch bedankt voor je antwoord

Staf

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
6 jaren geleden

Wel opletten als je er "iets" tegen zet. Dit zal zorgvuldig moeten worden afgewerkt. In een tuinhuis er toch een kans op vochtige omgeving. De houten dakplaat kan nu langs onder uitdrogen. Als je er "iets" tegenzet zal dit dampdicht moeten zijn, en langs buiten moet het zeker regendicht zijn.
Misschien een transparante dunne darm (slang ) - dikte volgens diameter schroeven - in strookjes van enkele cm knippen er over schuiven

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
6 jaren geleden

Ik heb ooit de plastic mantel van VOB draad gebruikt om te lange schroeven af te schermen voor kwetsuren. 

0
stafvc
stafvc
0 4 Andere particulier
6 jaren geleden

Bedankt

lijkt me een prima idee

staf

0
stafvc
stafvc
0 4 Andere particulier
6 jaren geleden

Bedankt voor je reactie

prima idee 

Staf

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: awardwinnende zonwering met ledverlichting

In de kijker: awardwinnende zonwering met ledverlichting

Deze awardwinnende zonwering met verlichting houdt je huis koel, biedt sfeervolle ledverlichting én verhoogt de veiligheid.

Lees meer

Van design tot veiligheid: alles wat je moet weten over buitendeuren

Van design tot veiligheid: alles wat je moet weten over buitendeuren

Ontdek alles over buitendeuren: materialen, stijlen, prijzen, isolatie, veiligheid en tips voor plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Zeg vaarwel tegen insecten: zo kies je het juiste vliegenraam

Zeg vaarwel tegen insecten: zo kies je het juiste vliegenraam

Alles over het vliegenraam: soorten, materialen, prijzen, onderhoud én de beste tips voor elk type raam of deur. Ontdek het hier!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag