Kleine opening tussen TECO zekeringen en FTC kamgeleider
Gegroet Allen,
Ik zit met een vraag waar ik niet meteen een antwoord kan vinden op het internet.
Een 3 tal jaar terug heb ik de volledige elektriciteitsinstallatie van m'n ouderlijk huis van A tot Z vernieuwd en laten keuren : keuring was in orde.
Nu hebben mijn ouders een nieuwe keuken besteld en hierdoor moet er meteen een paar zekeringen en kringen bijgeplaatst worden.
Vanwege de afstand (bijbouw) en om te vermijden dat ik meterslange 3G2,5mm kabels door de muur moet halen heb ik een 2de zekeringskast (36modules) geplaatst voor keuken badkamer en wasruimte . Deze wordt met een 3G10 gevoed vanuit de eerste kast en in de 2de kast zal ik ook voorzien van een hoofdschakelaar van Teco 63A (nog in bestelling dus niet zichtbaar op de foto - zal volledig links staan en zekeringen zullen elk 1tje opschuiven).Bovenste rail is 30Ma en onderste 300Ma . Hoofdinvoer ORES is 50A.
Bij de vorige keuring heb ik de zekeringen overbrugd met 10mm² draden. Bij de 2de kast wou ik dit proper met een kamgeleider doen maar ik krijg het koper niet volledig weggewerkt. Heb al 2 verschillende merken van kamgeleiders gebruikt (zie foto), maar krijg deze niet beter dan dit verwerkt.
Gezien ik de installatie wil laten herkeuren door "wijziging installatie" vraag ik me af of deze geen bottleneck zal zijn tijdens de keuring. Ik vind geen officiële toleranties op het internet. Je ziet het koper maar kan er niet met de vinger aan (getest).
Zal dit zo toegelaten worden of toch best de zekeringen overbruggen met een 10mm² harde kern kabel?
Heeft er iemand weet van de wettelijke toleranties?
Alvast bedankt voor jullie reacties & ervaringen.
Groeten,
Sam