5

Offerte kaleiwerken

Gio en dimi
Gio en dimi
#Bouwpartners · 6 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik heb enkele maanden terug een offerte laten opmaken waardoor de schilder kwam om alles op te meten dus ik kreeg de offerte en ben akkoord daarmee gegaan nu waren ze begonnen aan de werken komen ze tot de constatatie dat ze te weinig vierkante meters hebben gerekend ik heb daar niks van op papier gekregen ze zeiden dat enkel komt 500€ bij heel mijn offerte is nu betaald al de werken zijn gedaan maar ik vraag me af of ik die 500€ moet betalen per slot zijn zij is n de fout gegaan met 1 muur te vergeten rekenen  alvast dank

1
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Volgens mij probeert hij alleen een extraatje los te krijgen "in 't zwart" . Aangezien er geen onvoorziene werken zijn bijgekomen, zou ik elke bijkomende kost weigeren. Een foutieve opmeting is wel de enige reden die kan gebruikt worden maar dat moet hij dan toch aantonen en dan nog. Zij zijn bedreven in het maken van opmetingstaten en weten op voorhand al de grootte-orde.  U hebt een beslissing genomen op basis van zijn offerte. Het zou natuurlijk een  andere discutie zijn indien zijn offerte in de vorm zou zijn van bv 50m2 aan 60€/M2 en achteraf zou blijken dat er 100m2 te doen zijn. En dan nog. 

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Heeft men een globale prijs gegeven of heeft men een eenheidsprijs opgegeven, eventueel met een raming van de oppervlakte?

Indien men een totaalprijs heeft opgegeven dan kan men naderhand die niet meer wijzigen, immers u heeft uw beslissing genomen op basis van hun totaalprijs.

0
Gio en dimi
Gio en dimi
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Ik had berichten nog gestuurd en gevraagd of er nog kosten konden bijkomen doe ik altijd trouwens en hij zei nee zolang er geen lijkenuit de kast vallen bv zei hij voegen die uitspringen of stenen die kapot gaan maar dat is gelukkig niet gebeurt er staat wel op de offerte mocht er een hoogte werker gebruikt moeten worden dan kwamen deze erbij maar dat is ook niet gebeurt het was 1 van de werknemers die zei je gaat kalei tekort hebben dan had ik gebeld naar zijn baas die tevens ookkwam opmeten maar die was op reis nam de telefoon niet op en ook geen antwoord op mail dan week later als alles gedaan was kreeg ik het antwoord dat ik 500€ moest betalen krijg dan zelfs per sms dat ik het zo mocht betalen zonder BTW maar daar ben ik natuurlijk niet op in gegaan mvg

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Volgens mij probeert hij alleen een extraatje los te krijgen "in 't zwart" . Aangezien er geen onvoorziene werken zijn bijgekomen, zou ik elke bijkomende kost weigeren. Een foutieve opmeting is wel de enige reden die kan gebruikt worden maar dat moet hij dan toch aantonen en dan nog. Zij zijn bedreven in het maken van opmetingstaten en weten op voorhand al de grootte-orde.  U hebt een beslissing genomen op basis van zijn offerte. Het zou natuurlijk een  andere discutie zijn indien zijn offerte in de vorm zou zijn van bv 50m2 aan 60€/M2 en achteraf zou blijken dat er 100m2 te doen zijn. En dan nog. 

0
Gio en dimi
Gio en dimi
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Inderdaad ik had gezegd alle muren plots komt hij nu af dat hij 1 muur niet had op gezet dus komt 500€ bij maar mocht dat zo geven ik heb geantwoord dat ik dat niet doe daar ik had gerekend op zijn offerte en het niet aan mij is om hem te controleren of hij wel genoeg vierkante meters had op gezet ook had ik gemaild en gebeld toen ik het hoorde maar heeft slechts 1; maal gereageerd mvg 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag