5

Isolatie schuiframen

De Hond
De Hond
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden

Ons schuifraam werd bij de renovatie geplaatst op de blauwsteen en binnen op de tegelvloer.  Daartussen zit enkel lucht geen isolatie.  wij hebben vloerverwarming, maar nu zijn de eerste tegels steeds koud wat we voorheen niet hadden.  Hoe kunnen we dit oplossen?

Bij de ramen werd niet alles mooi dicht gedaan en afgewerkt met isolatieschuim door de plaatser.  Moet dit niet om de tocht van tussen de spouwmuur af te dichten?  We hebben nu echt tocht in huis wat voor de renovatie van de ramen het geval niet was.

Bedankt

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
6 jaren geleden

Was er voordien ook een schuifraam of is dit het eerste?

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Was de spouw voorheen geisoleerd?

De vloerverwarming zou in elk geval de vloer moet opwarmen (voelt warm aan) en op zijn minst dezelfde temperatuur hebben als in de rest van de kamer. 

In het verleden werden de spleten  dicht gekit met siliconen, tocht wordt hierdoor vermeden. Met de huidige EPB-normen (van toepassing op nieuwe gebouwen en grondige renovaties) moet   de ruimte tussen muur en venster opgevuld worden met isolatie (PUR).

Dus een afwerking van de ramen met isolatieschuim tussen raam en muur en  afkitten met siliconen behoren  tot de hedendaagse regels van goed vakmanschap.

0
De Hond
De Hond
0 1 Andere particulier
6 jaren geleden

Voorheen zat er ook al een schuifraam in hout. Nu in pvc.

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
6 jaren geleden

Het lijkt me absurd dat het oude houten schuifraam op dezelfde plaats heeft gestaan als het nieuwe je vroeger geen koudebrug zou hebben gehad en nu wel, of men heeft indien ze er geweest is, de isolatie in de spouw verwijderd om één of andere reden. Zou het niet kunnen dat er vroeger ook een koudebrug was maar niet opviel. Wanneer is het nieuwe raam gezet? Nu kortelings of reeds meer dan een jaar?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 vragen over zonwerend glas

5 vragen over zonwerend glas

Wat is zonwerend glas? Waar heb je het nodig? Wat is de prijs en de meerkost voor jouw (ver)bouwbudget? We vroegen het aan Saint-Gobain Glass.

Lees meer

Isolerend en budgetvriendelijk: ontdek alle voordelen van pvc-ramen

Isolerend en budgetvriendelijk: ontdek alle voordelen van pvc-ramen

Hoe kies je pvc-ramen voor je nieuwbouw of renovatie? Ontdek alles over isolatie, prijs en mogelijkheden op vlak van stijl, kleur en veiligheid.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: hoe krijg je meer daglicht in je aanbouw?

Vraag aan de lichtexpert: hoe krijg je meer daglicht in je aanbouw?

Lichtexpert Joël Sels geeft praktische tips om meer daglicht in je aanbouw te krijgen. Ontdek slimme oplossingen en voorkom lichtverlies.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag