Kleurbehoud PVC ramen
Beste,
In het kader van de oprichting van mijn eigen gezinswoning ben ik aan het rondkijken voor ramen.
De architect raadde mij PVC ramen aan omdat mijn bouwstijl dit toelaat (klassieke landelijke woning - geen grote raampartijen), prijs-kwaliteit verhouding, isolatiewaarden ect.
Ik zal kiezen voor zwarte ramen.
Nu ging ik recent langs bij verdelers van ramen en kreeg ik op 2 verschillende plaatsen identiek dezelfde opmerking, namelijk de volgende:
"Wij raden u aan aluminimum ramen te nemen. Tot enkele jaren geleden werden er geen zwarte PVC ramen gemaakt omdat men geen garantie op de kleur wilde geven. Nu, met de "zwarte ramen trend" - iedereen moet zwarte ramen hebben, kunnen zwarte PVC ramen ineens wél gemaakt worden (mét 10 jaar garantie op kleur). Wij stellen ons ernstige vragen bij het feit of deze ramen binnen 10 jaar hun kleur nog hebben behouden. In uw geval zou ik, voor zwarte ramen, aluminimum kiezen."
De vraag is nu: Is dit een verkoopstruk om de aluminium profielen te verkopen (met een hoger prijskaartje of owv betere marge) of is kleurverlies bij zwarte PVC ramen de harde realiteit?
Alvast vriendelijk bedankt,
Van der Vloet Pieter