15

SOD vs bouwpromotor (coordinator)

bronopol
bronopol
#Ontwerp · 6 jaren geleden

Is er een wezenlijk verschil tussen een SOD firma of een bouwpromotor?

Wanneer ik hoor spreken over SOD denk ik op firma's die een (heel) beperkte keuze hebben die standaard in het gamma zit, en als je meer wil betaal je snel meer. De ontwerpen zijn dan ook standaard.

Wanneer ik hoor spreken over een bouwpromotor dacht ik altijd dat dit eerder 1 specifieke contactpersoon was die je verder als aanspreekpunt kon gebruiken, maar dat de oorsprong tov SOD iets ander lag omdat deze minder gebonden is aan een spefieke stijl en specifieke prijzen van waaruit ze starten (eerder starten vanaf het ontwerp van de klant).

Als ik me zowat inlees valt alles onder de noemer SOD zolang je er eigenlijk niet voor kan zorgen dat je een eigen architect hebt die los staat van de SOD of los van de bouwpromotor?

Graag ervaringen

Alle reacties

0
Kwakkel
Kwakkel
3 35 Bouwer
6 jaren geleden

Ik ben tot nu toe enorm content, mocht je interesse hebben, stuur maar een PM

Lijkt niet te lukken - zie geen link naar 'privebericht' (zoals wel bij Patrico). Wellicht een instelling, maar geen idee waar ik die kan vinden bij mezelf ook :D

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
6 jaren geleden

Onder 'Favorieten' en dan 'Profiel bewerken' kan je dit aan- of uitvinken.

0
Kwakkel
Kwakkel
3 35 Bouwer
6 jaren geleden

Onder 'Favorieten' en dan 'Profiel bewerken' kan je dit aan- of uitvinken.

Inderdaad, vond het ondertussen. Bedankt!

Nu Joep nog :)

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
6 jaren geleden

Ik schreef dan ook "een architect die je kan vertrouwen"

www.arcopolo.com

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag