Beste Hugo C,
Dank voor Je reactie. Het was niet algemeen, noch door mij en mijn vader geweten dat de grond later bouwgrond kon worden. Sterker, had mijn vader geweten of maar kunnen denken dat dit bouwgrond zou worden had hij de grond nooit verkocht. De 2 andere erfgenamen bevestigen dit.
er was geen bezwaar angerekend tegen het voorontwerp gewestplan.d De registratie heeft de grond gewaardeerd als landbouwgrond. De betaalde waarde was conform de gangbare waarde . Er is kwijting verleend door de verkoper in de notariƫle akte .
Het verhaal kadert in een gerechtelijke vereffening , waarbij een van de 3 andere erfgenamen de aankoop probeert tecategoriseren als veborgen schenking. Daar bewezen is dat de grond toen -in 1979 - landbouwgrond is .Probeert hij nu met een verklaring van een beƫdigd landmeter aan te tonen dat het perceel in - 1979 - bebouwbaar - was op basis van de opvulregel. Deze verklaring voert echter een onbestaand element aan.- en de onjuistheid van deze verklaring is aangetoond door de dienst stedebouw.
En aangezien de grond gekocht is tegen de gangbare waarde, aanvaard doot de registratie, zonder voorkennis van wie dan ook over de toekomstige bestemming lijkt mij de aankoopdatum als geldend.
Mocht Je over Jurisprudentie beschikken of deze kennen hou ik mij aanbevolen
Hartelijk dank
Zuidpool