Prijs nieuwbouw
Wat is de richtprijs excl btw voor een open bebouwing per vierkante meter als je bij afzonderlijke aannemers gaat? Sleutel op de deur ligt rond 1500 euro per vierkante meter.
Prijs nieuwbouw
Wat is de richtprijs excl btw voor een open bebouwing per vierkante meter als je bij afzonderlijke aannemers gaat? Sleutel op de deur ligt rond 1500 euro per vierkante meter.
Ik denk dat veel afhankelijk is van het niveau (zowel energetisch als naar afwerking) dat je wilt bereiken.
De architect waar me onze renovatie mee gedaan hebben, gebruikt momenteel een prijs van 1 500 tot 1 800 per vierkante meter.
Ik was recent bij Verelst Woningbouw, en daar zeiden ze dat ze 1 200 per vierkante meter tellen voor een degelijke maar woning (dus voldoet aan de hedendaagse normen van de overheid) in een basisafwerking.
Bij een 'open huis' (4gevel) van een HSB SOD firma van afgelopen nieuwbouwzondag, zat de prijs op een 1 800 per vierkante meter (zolderoppervlak niet meegerekend denk ik, maar zolder'prijs' wel).
Bij een ander huis (3 gevel) van een andere HSB SOD firma kom ik uit rond de 1 200 per vierkante meter.
Ik zou zeggen: voor elk wat wils? :)
Beste Saartje ,
ik kan de respons van Kwakkel alleen maar bevestigen , ik denk dat je vooraleer te beslissen even jullie wensen op een rijtje dienen te zetten en van daaruit gaan shoppen wat de beste opties zijn.
1500 tot 1800 per m² is een realistische schatting , als je kijkt naar de sleutel-op-de-deur bedrijven dien je mijns inziens wél zéker rekening te houden met mogelijks "verborgen" kosten , bvb wat is je budget voor de afwerking keuken , badkamer , deuren ? Wat is voorzien en wat willen jullie zélf , heel vaak zie ik daar een meerkost verschijnen!
Zit zelf al een aantal jaren in de bouw en merk de laatste tijd dat heel wat bouwers het over een andere boeg gooien en een onafhankelijke consultant of adviseur bij de hand nemen.
Heel vaak zijn dit mensen met enorme ervaring , die ook weten waar je best terecht kan voor betere informatie en prijzen. Ze nemen dan wel een commissie , maar uit ervaring weet ik dat de uiteindelijke kost een stuk lager ligt voor de eindklant ...
Mocht je vragen hebben of meer willen weten , kan ik je altijd op weg zetten ... ikzelf kan niet veel doen , maar kan je wel enkele namen doorgeven . Succes ! Bart
Een onafhankelijk consultant ... dat heet dan een architect !
www.arcopolo.com

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a9947d9b4aef6a592b51bd4ee720c440)
Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen