Water in concentrische buis
Hallow
om onmiddelijk ter zake te komen we hebben van in her begin water in de buitenwand van onze concentrische buizen in een nieuwbouw.
deze buizen lopen van de brander horizontaal( met genoeg helling) met 2 bochten van 45 boven een vals plafond om vervolgens verticaal naar ons dak te lopen en vervolgens schuin in de kap door ons dak te gaan.
van het moment dat de brander in werking is gesteld werd er water op de valse plafond vast gesteld ter hoogte van bocht 2. Na het klokken werd vastgesteld dat water uit een vijs drupte. Na het oplossen werd er na 2 dagen opnieuw water vastgesteld ter hoogte van bocht 1 en opnieuw na klokken dezelde vaststelling. Na oplossen hebben we een controlegaatje gemaakt in buitenwant van de buis dit op 20cm voor dat de buizen horizontaal gaan en dit op hoogste punt van de horizontale buizen. Hier kwam opnieuw water uit. Dit gaatje word in de 2 maanden sporadisch gecontroleerd en heb ik tussen de 3a 20 glazen water( 1 glas is ongeveer 20cl)
na bellen met vaillant werd gemeld dat buizen niet goed in elkaar zaten, maar na het testen leek hier ook het probleem niet te zitten.
tot slot dachten we dat dit door regen kwam, maar na 3 dagen geen druppel te vallen heb ik nu tog terug 13 glazen water.
iemand die me kan helpen want ik ben ten einde raad.