Cv ketel op gyproc
Hallo! Op YouTube zie ik verschillende videos waar condensatieketels op Gyproc platen op de muur geïnstalleerd worden. Is het toegelaten? Dank u voor reactie.
Cv ketel op gyproc
Hallo! Op YouTube zie ik verschillende videos waar condensatieketels op Gyproc platen op de muur geïnstalleerd worden. Is het toegelaten? Dank u voor reactie.
Wie zou dat verbieden? Ook bij mij is de condensatiebrander vastgevezen op gyproc. Ik had weliswaar een verstevigingsbalk voorzien achter de gyproc doch niet op de vereiste plaats. Die balk verstevigt natuurlijk de constructie nog.
Bij twijfel over de stevigheid zou k eerst een MDF plank vastschroeven op de studs.
Dank u voor uw antwoord.
Ik installeer zelf mijn ketel.En inderdaad moet er later een keurder langs komen voor de keuring van mijn installatie , gezien het over de opening van de nieuwe gasmeter gaat en zo voort. In reglementering voor gasinstallatie staat er dat de ketel aan brandvaste ondergrond moet hangen. In video's hangen de installateurs de ketels op gyproc die met papier is bedekt.Daarom is de vraag. Heb ik ook een vraag gestuurd naar keuringsorganisatie, en heb een antwoord gekregen ,,Wij antwoorden geen technische vragen,,.
Dank u.

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel
Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Met de winterkou duikt de stille moordenaar koolmonoxide weer op, waardoor het risico op CO-vergiftiging toeneemt. Hoe kan je jezelf beschermen?
Lees meer
Van de werking, over de voor- en nadelen, tot het onderhoud en de prijs van een lucht-luchtwarmtepomp: we lijsten alles voor jou op!
Lees meer
Hoe kan je je energieverbruik beperken? Energie-expert Paul De Vylder geeft tips om te besparen op verwarming, toestellen, warm water en verlichting.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen