14

Plaatsing digitale 'slimme' meter oude woning

EiDirk
EiDirk
#Elektriciteit · 5 jaren geleden

Bij mijn vader gaat Fluvius eind februari een nieuwe digitale meter plaatsen. De woning dateert van de jaren 70. Destijds werd de meterkast in een houten kastje geplaatst met een houten deurtje, samen met de 4 zekeringen. Volgens mij is de oude meterkast zelfs voor een deel ingekapt in de muur.

Met andere woorden, die nieuwe meterkast (25D60) gaat hier nooit in passen. Niet in hoogte en al zeker niet in diepte. Door de jaren heen is dit afgewerkt met gyproc en schilderwerken. Wie gaat mogen instaan voor de kap -en breekwerken? En de afwerking achteraf? (kosten?)

Op de website van Fluvius staat hier weinig over en spreken ze bij eventuele aanpassingen over 'we'.

Mijn vader is hier ongerust over en wil er zelf weinig aan doen omdat hij de mogelijkheid niet heeft. Het is tenslotte de meter van Fluvius. En achteraf wil hij niet horen dat hij geweigerd heeft....

alvast bedankt

PS: zie bijlage over de gevonden info

MVG

Dirk

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57329/whatsapp-image-2020-01-14-at-104227-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=0f76cc458000f290f1b970dc19748dfc

Alle reacties

0
EiDirk
EiDirk
1 21 Bouwer
3 jaren geleden

Ik ben met iets gelijkaardigs geconfronteerd.

Kun je AUB de afmetingen van die nieuwe plastiek kast doorgeven AUB.  (niet van de meter, maar van die kast die ze erin gebouwd hebben.

Dank bij voorbaat

Ik zal het straks even opmeten....

0
EiDirk
EiDirk
1 21 Bouwer
3 jaren geleden

Tellerkast Fluvius:

H450xB300xD200 (mm)

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Volgens mij zijn dat de kasten die voor de huidige 25S60 geplaatst werden. Die hadden de hoofdschakelaar horizontaal zitten en zie je in panden van de jaren 70-80. De kasten daarvoor zien er nog anders uit. 

Die installateurs zijn zelfstandig in opdracht van Fluvius en krijgen een vast bedrag per vervangen meter. Hoe minder werk voor hun, hoe beter natuurlijk en het zou mij niet verbazen dat ze daar tweedehands plaatsen uit panden waar ze die toch hebben kunnen vervangen door het huidige model. 

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

“Stop de vaatwasser goed vol en laat natuurlijk drogen”: expert deelt tips om je vaatwasser energiezuinig te gebruiken

“Stop de vaatwasser goed vol en laat natuurlijk drogen”: expert deelt tips om je vaatwasser energiezuinig te gebruiken

We vroegen aan Pascal Tulleneers van Whirlpool hoe je je vaatwasser duurzaam gebruikt en de levensduur van het toestel kan rekken. Enkele tips!

Lees meer

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Van warmtepomp tot elektrische auto: kan jouw elektrische installatie extra belasting aan?

Wil je een laadpaal of warmtepomp? Zorg dat je elektriciteitsnet die overbelasting aankan, wij vertellen hoe.

Lees meer

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Zonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag