Verkeerde informatie bij aankoop appartement
Bij de aankoop van een appartement bij een bouwpromotor werd mij verteld dat er eventueel voor vloerverwarming kon gekozen worden tegen een meerprijs. In het lastenboek staat ook vermeld dat het plaatsen van de electrische installatie in overleg met de koper gebeurd. Bij ondertekening van het compromis heb ik een bijhorend grondplan getekend zonder electrische installatie.
Bij het eerste overleg met de projectbegeleider krijg ik te horen dat de electriciteit reeds geplaatst is en dat er reeds chape gelegd is voor de ondertekening van het compromis. Ik kan dus niet meer kiezen voor vloerverwarming. Er kunnen ook geen stopcontacten meer verplaatst of toevoegd worden.
Ook de keukenindeling kan niet meer aangepast worden omdat de nutsvoorzieningen reeds geplaatst zijn.
Na contact met de bouwpromotor blijkt dat de oorzaak een communicatieprobleem was tussen de verkoper en de projectverantwoordelijke.
Kan ik in dit geval een schadevergoeding of compensatie vragen obv het lastenboek ? Indien ja, hoe pak ik dit best aan ?