Schuifraam sluit niet perfect aan overlap tussen binnen-en buitendeel...

5

Schuifraam sluit niet perfect aan overlap tussen binnen-en buitendeel...

inquirer
inquirer
#Ramen en deuren · 5 jaren geleden

We hebben een schuifraam dat niet meer perfect afsluit aan het stuk waar het binnenste deel het buitenste raamkozijn overlapt: je hoort maw een heel klein beetje geluid van buiten, alsof het raam nog op een kiertje open staat en als je goed kijkt, zie je dat ook. Als je hard drukt op het binnenste raamkozijn, dan sluit het raam wel goed af en valt alle geruis van buiten weg, dus waarschijnlijk is er een of andere afdichtingsstrip een beetje versleten/verschoven, maar hoe fix je dit?

Kan dat vervangen/gerepareerd/bijgevezen worden, of moet er meteen een gans nieuw schuifraam in, zoals 1 installateur mij wijsmaakt?

Het raam is 18 jaar oud, in alu en verder in perfecte staat, dus het lijkt mij alsof die vooral nieuwe ramen wil verkopen en geen herstellingen uitvoert. 

Kan me niet voorstellen dat je zo'n afdichtingstrip niet zou kunnen vervangen???

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Foto?

0
inquirer
inquirer
0 10 Andere particulier
5 jaren geleden

Foto?

bij deze...

niet geweldig goed getrokken, maar je ziet wel dat er speling en sleet zit op die tochtstip tussen de 2 delen van het schuifraam (tochtstrip, of hoe dat rubber ding ook heet)....

de vraag is simpel: kan dit vervangen worden en wie houdt zich daar mee bezig?

wat zou zo iets ongeveer kosten?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57698/win20200202154517pro.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=92ed6aadaf86b915c0aa657c5230fb67
0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Niet echt duidelijk, waarom laat je niet een tweede persoon komen? Dan krijg je misschien een andere opinie. Is het niet meer na te gaan van waar je schuifdeur komt?

Uit welke regio ben je ?

0
inquirer
inquirer
0 10 Andere particulier
5 jaren geleden

Tja, ik kan moeilijk een foto nemen van wat er ontbreekt eh? ;)

Neen serieus, er is nog niemand komen kijken.

Ik heb de vraag gesteld aan een installateur van ramen maar die raadt me vervangen aan, want dat 'is het beste'.... Persoonlijk koop ik geen nieuwe auto als mijn banden versleten zijn, dus alvorens voor een nieuw raam te kijken had ik gewoon graag eens vernomen of het ook mogelijk is om zo een rubber van een schuifraam te vervangen en bij wie je daar terecht voor komt? wordt dat eigenlijk frequent gedaan, of totaal niet?

Het is gewoon een technische vraag, omdat ik het niet weet.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips om je huis koel te houden op warme zomerdagen

5 tips om je huis koel te houden op warme zomerdagen

Wat kan je op warme zomerdagen doen om oververhitting in je woning te vermijden? Met deze vijf tips hou je het aangenaam koel in huis.

Lees meer

Waarom hoogrendementsglas onmisbaar is voor jouw ramen en deuren

Waarom hoogrendementsglas onmisbaar is voor jouw ramen en deuren

Ontdek hoe hoogrendementsglas in ramen en deuren bijdraagt aan energiebesparing, verhoogd comfort en lagere stookkosten voor jouw woning.

Lees meer

Pvc- of aluminium ramen: met deze tips maak je de juiste keuze!

Pvc- of aluminium ramen: met deze tips maak je de juiste keuze!

Twijfel je tussen pvc- of aluminium ramen? Ontdek welk materiaal het beste scoort op vlak van stijl, isolatie, prijs, duurzaamheid en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag