22

draai-kip raam

ChrisD
ChrisD
#Ramen en deuren · 5 jaren geleden

Beste, een tijd geleden hebben we enkele ramen compleet laten vervangen door PVC ramen. Toen de aannemer het eerste raam in we woonkamer had vervangen, vond ik het echt prachtig en handig. Het raam is tot op de grond. We hadden een kip raam gevraagd, maar hij plaatste een draai-kip raam. Het was echt handig, omdat je via deze weg naar de zij-terras kon. Toen de aannemer echter het tweede raam kwam steken, enkele weken later, heeft hij een kleine vijf minuten gewerkt aan het eerste raam. Ikzelf was niet thuis op dit ogenblik. Toen ik thuis kwam, na het werk, merkte ik dat het eerste draai-kip raam was gewijzigd, en dat het enkel nog kon kippen. Toen ik uitleg vroeg aan de aannemer, zei hij dat ik me vergiste, en dat het nnoit een draai-kip raam was geweest, terwijl ik er zeker van ben, omdat ik er nog gebruik heb van gemaakt. Enfin, hij zei me ook dat ik enkel een kip raam had gevraagd en dat een aanpassing veel werk zou zijn en ons een dikken vijfhonderd euro zou kosten, terwijl hij er in amper enkele minuten de draaifunctie had verhinderd. Weet iendamd hoe ik van dit raam terug een draai-kip kan van maken, zoals eerst het geval was? Ik ben echter niet van plan om deze oplichter vijhonderd euro toe te stoppen om terug drie minuten werk te verichten ...

Alle reacties

0
ChrisD
ChrisD
0 6 Andere particulier
5 jaren geleden

@ Kwakkel : Zie het zo. Ik stel aan een vakman de vraag wat hij het beste vind voor mijn situatie. Ik ga erop af dat hij de kenner en de professional is. Hij stelt een kip-raam voor, dus bestel ik dit. Als hij dan een verkeerde bestelling doet, en een draai kip raam plaatst, is dit niet mijn fout. Had hij dit direct geblokkeerd, ging ik het nooit geweten hebben, en was er geen probleem. Had hij het mij uitgelegd, dan had ik met plezier de meerprijs betaald. Hij mocht van mij ook gerust het raam wisselen, dus eigenlijk terug uitbreken, en een nieuw plaatsen. Stel je voor, ikzelf ben elektricien. Jij vraagt dat ik in de inkom van je woning verlichting hang, namelijk verlichting van 100 watt. In plaats van twee spots van 50 watt, plaats ik er twee van 100 watt, waarbij ik dan een extra prijs vraag, zonder overleg. Omdat je dit niet wil betalen, draai ik één van de lampen eruit, en zorg ik dat je in de fitting nooit nog een andere lamp kunt indraaien. Je hebt betaald voor twee spots van 50 W, samen 100 W, dus je kreeg er ook éne van 100 W. Ik heb namelijk betaald voor een kip raam, hij plaatste een draai-kip ... Bij mij spreken mensen mensen. Had hij eerlijk voor zijn fout uitgekomen, dan waren we zeker tot een vergelijk gekomen. Ik ben ook niet van plan, moch hij toch de andere 11 ramen komen plaatsen, om als extra nog eens 5.000 euro exclusief BTW te betalen. Wat zou jij doen. Ik kom een werkje doen aan je elektriciteit, en na afloop schotel ik je op met een mmerprijs van 30 à 40 procent ???

Trouwens, sorry dat ik de aannemer hebzuchtig heb genoemd, eigenlijk moet ik hem een foefelaar en een onprofessioneel noemen, dit omdat hij als professional slechte raad geeft en dan zelfs nof niet eens een juiste bestelling kan plaatsen, en op de koop toe zelfs nog niet eens ziet dat hij een raam plaatst die niet werd gevraagd. Ik had moeten eisen dat hij op zijn kosten het raam terug uitbrak of dat hij mij enkele duizenden euro's schadevergoeding gaf om een verkeerd raam te leveren en te plaatsen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Ontdek de beste oriëntatie van je woning volgens lichtexpert Joël Sels. Kies slim tussen noord- of zuidgericht bouwen.

Lees meer

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Ontdek de nieuwste trends en innovaties voor ramen en deuren: van de nieuwste kleuren en gerecycleerde deuren tot slimme ramen.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag