2 lagen glaswol - dampscherm ertussen of aan de binnenkant
Hallo,
Graag wil ik een hellend spantendak isoleren. De spanten zijn 15 cm diep. Ik zou daar glaswol tussen plaatsen. Er is niet zoveel plaats voor nog extra isolatie, dus zou ik de spanten nog 4cm uitdikken met vurenhout latjes uit de Hubo. Tussen die 4cm komt er dan opnieuw glaswol.
Ik heb vernomen dat het best is het dampscherm op de spanten te plaatsen en daarboven dan de 4 cm glaswol zonder dampscherm erboven. Kan iemand dit bevestigen?
Wat ik heb gevonden op het internet:
"De dampdichte lagen moeten zich in principe langs de warme zijde van de isolatie bevinden. Onder bepaalde voorwaarden mag men echter wel van deze regel afwijken. Wanneer een dampscherm bijvoorbeeld ingesloten wordt door een in de dikte van de kepers aangebrachte isolatielaag en een onder deze kepers bevestigde isolatielaag, moet de thermische weerstand van de bovenste laag minstens 1,5 keer hoger zijn dan deze van de onderste."
Kunnen jullie daarnaast een glaswol merk aanraden? Ik heb al Isover Isoconfort gezien maar dat wordt niet verkocht in 4 of 15 cm. Knauf isolatie verkoopt dat wel in die maten, maar ik denk dat je dat enkel via het internet kan bestellen. Kennen jullie ook een goedkope winkel waar je de glaswol kan kopen?