3

Renovatiewerken appartementsblok

lisegilb
lisegilb
#Ontwerp · 5 jaren geleden

Beste,

Onze schoonzoon heeft een autostaanplaats in een appartementsblok van 3 appartementen. Nu is beslist dat de voor-,achter- en zijgevels zouden bepleisterd worden. Is hij verplicht tussen te komen in de kosten ?

Lisegilb

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Er is toch een algemene vergadering geweest waarin dit beslist is? Is deze correct verlopen?

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

In ieder appartementsblok met verschillende eigenaars zijn er altijd delen die niet specifiek toebehoren aan een eigenaar maar, elk voor een deel, aan alle eigenaars. Dak, lift, trapzaal, garagepoorten zijn zo enkele voorbeelden. Dit wordt bij de start van de verkopen vastgelegd in een notariele basisakte, Dit aandeel van iedere eigenaar wordt quotiteiten genoemd. Zijn er kosten voor de gemeenschap van eigenaars dan zullen deze volgens die quotiteiten verdeeld worden.

Dus u moet in de basisakte eens zien hoeveel quotiteiten die autostaanplaats heeft in het geheel (totaal aantal quotiteiten) en welke kosten er specifiek onder vallen. Voor een gebouw met 8 appartementen en autostaanplaatsen is vb 8/1000 een mogelijke verdeelsleutel. Dwz voor een uitgave van 100.000€ zal uw aandeel 800€ zijn.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag