2

verhuur garage

Jan Van der Heyden
Jan Van der Heyden
#Regelgeving · 5 jaren geleden

Geachte heer, 

Als particulier verhuur ik een garage aan een huurder die deze niet gebruikt voor handelsdoeleinde maar enkel voor particulier gebruik.

Zelf heb ik geen zelfstandig statuut en geen BTW nummer.

Moet ik op de huursom BTW aanrekenen ??? 

Met dank voor jullie antwoord

Jan Van der Heyden  

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

https://www.abeka.be/onroerend-goed-verhuren-geen-btw-aan-te-rekenen-dus-ook-niet-te-recupereren-maar/?print=print

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een oplossing voor btw op sloop en heropbouw. Geen tijdelijke btw-verhoging, maar een administratieve tolerantie van 6%.

Lees meer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

De rente op Mijn VerbouwLening daalt fors. Minister Depraetere is blij: “Renoveren is weer wat betaalbaarder.”

Lees meer

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Dateert jouw woning van voor 2001? Dan is de kans groot dat er asbest in zit. Maar hoe weet je dat zeker? En mag je het verwijderen? OVAM weet raad.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag