Howla, das dus wel degelijk een rommeltje van jewelste als ik het tenminste wat kan volgen.
U spreekt van een tegenexpertise , dus ik veronderstel dat deze zaak al voor de rechtbanken en met advocaten wordt uitgeklaard ? Ik ga ervanuit dat deze tegenexpertise tegensprekelijk is opgesteld in aanwezigheid van alle betrokken partijen. Als de tegenexpertise aanbrengt dat de fouten veroorzaakt worden door , en ik lijst even op:
- niet aangesloten regenafvoer op riolering
- opgevangen door patio ( dus de patiovloer is niet of gebrekkig waterdoorlatend)
- slechte uitvoering van membraam
- binnenmuur niet waterdicht gemaakt.
- niet respecteren van de hoogtes.
Dan zal je van dit tegensprekelijke plaatsbezoek een conclusie ontvangen , hetzij van de gerechtdeskundige, hetzij van de aangestelde experten. Aan de hand van de voorgelegde conclusies kun je ofwel daar in mee gaan ofwel je daar tegen verzetten als er flagrante fouten zijn gebeurt.
Maar ik kan je enkel aanraden om een technisch EIGEN expert aan te stellen die u kan bijstaan in deze materie.
Waar ik nog geen antwoord op zag is waar de architect zit van je buur ? Hij moet alle plannen opvragen en hij moet de omgeving toetsen aan de werkelijkheid .... of zijn deze werken bij je buur uitgevoerd zonder architect ?
PS hebben jullie zelf een architect of spreek je over de architect van de buur?