Isoleren rolluikkasten met Supafil bij spouwmuurisolatie

6

Isoleren rolluikkasten met Supafil bij spouwmuurisolatie

Frank20
Frank20
#Isolatie · 13 jaren geleden

Heb onlangs aanbieding gekregen voor het isoleren van mijn spouwmuur met glaswolvlokken (Supafil). Het aantrekkelijke hierbij is dat ik de rolluikkasten niet moet openen om de spouw daar af te dichten, iets wat bij PUR en EPS parels uiteraard wel nodig is. De aanbieder zegt dat de glaswolvlokken zich mooi rond het rolluik vastzetten en dat na een paar keer op en neerlaten er geen materiaal meer loskomt. Bijkomend voordeel is dat gelijk de rolluikkast is geïsoleerd. Heeft iemand dit reeds laten doen, en wat zijn jullie ervaringen daar dan mee ?

Alle reacties

0
Roland Contreras
Roland Contreras
4 29 Verbouwer
13 jaren geleden

Kan je niet vragen aan de firma Suprafil dat ze  referentieadressen geven waar zij dit al hebben gedaan. Een degelijke firma doet dit. Ik heb bvb. bij de pur opvulling van mijn spouw bij Isotrie probleemloos reeferentieadressen gekregen.

0
Vivixtum696
Vivixtum696
0 2
13 jaren geleden

Beste,

Ik verwijs graag naar het STS 71-1, dat geldt als referentiekader voor het na-isoleren van spouwmuren. Hierin worden de goede praktijken omschreven omtrent het afdichten van gevelopeningen.

Het is van belang dat rolluikkasten, met om het even welk product, afgedicht worden. Doorgaans doet men dit met glas- of rotswol met borstels die men in uw rolluik stopt. Indien met schuimvormige isolatie werkt, zal men uw rolluikkast afdichten met uitzettingsband zodat enige lekkage vermeden wordt.

Indien u meer informatie wenst, kan u mij gerust contacteren,

Met vriendelijke groeten,

Tom Sels

Vivixtum (www.vivixtum.be)

0
Frank20
Frank20
0 1 Verbouwer
13 jaren geleden

Heb uiteindelijk beslist mijn rolluikkasten toch maar af te dichten.  Heb ze zelfs niet moeten opendoen, heb het kunnen doen van buiten uit, had 5 cm ruimte om er glaswol door te steken. Resultaat isolatie met Supafil OK.

0
nowildw
nowildw
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Mijn raamkasten/spouw zijn ook met borstels gevuld met Suppafil en het waait nog uit de rolluik bedieningsopeningen. Miskleun hier.

0
nowildw
nowildw
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Op Knauf moet je niet rekenen bij problemen. Ze sturen hun kat als reactie.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag