Oplevering privatieve delen / gemeenschappelijke delen ?

12

Oplevering privatieve delen / gemeenschappelijke delen ?

1Miguelito1
1Miguelito1
#Regelgeving · 5 jaren geleden

Een jaar geleden kochten we een nieuwbouw-appartement met Wet Breyne.

PRIVATIEVE delen: Voorlopige oplevering is gebeurd op 29/4/2019.

Op 2/4/2020 stuurden we een aangetekend schrijven met vermelding van de nog bestaande gebreken.   Dit in afwachting    van de definitieve oplevering. Dient deze definitieve oplevering te gebeuren VOOR 29/4/2020   of NA 29/4/2020.?  (Dan heeft de bouwheer ruim de tijd om de gebreken te herstellen)

Wie neemt het initiatief voor de uitnodiging ?  Of is dit vrij ?

Dient er bij de definitieve oplevering ook zeker een PV van de oplevering van de gemeenschappelijke delen te zijn ?  (Volgens de syndicus niet en volgens FOD-Economie wel)

GEMEENSCHAPPELIJKE delen: Het PV van de voorlopige oplevering wordt door de voorzitter van de vereniging van mede-eigenaars niet ondertekend omdat er onvolledigheden in genoteerd zijn.  Hij reageerde niet op schrijven van de syndicus en dus lijkt me dit geblokkeerd te zijn.  De bouwheer weigerd bv de werfbekleding van de lift te verwijderen zolang het PV niet ondertekend is.  Hoe moet het nu verder ?

Het voornaamst lijkt me te weten of er een verband is tussen de oplevering van de privatieve delen en de gemeenschappelijke.   Als dit niet is dan neem ik aan dat de definitieve oplevering van onze privatieve delen kan gebeuren, niettegenstaande de vermelde problemen nog niet zullen opgelost zijn.  Of vergis ik me ???

Dank voor de info !

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Waarom zou ik een reactie geven op jouw problemen? Je hebt dit niet gevraagd. 

En wat je vrienden doen... weerom wat heeft dit te maken met dit topic ?

Ik heb vrienden die een onafhankelijke architect voor de rechter hebben gedaagd, ik heb zelfs vrienden die een haarkapper voor de rechter hebben gedaagd , en anderen hun verhuurder. Moet ik dan zeggen dat alle architecten of kappers of verhuurders bedriegers zijn??? 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen gemiddeld vier keer in hun leven. Maar hoe bereid je je verhuis voor? Met deze zes stappen bewaar je het overzicht.

Lees meer

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Wil je een laadpaal aan je appartement? Dan heb je daar recht op. “Maar de regels zijn niet duidelijk", meent Luc Vander Meeren van syndicus Syncura.

Lees meer

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Vanaf 1 september kan je terug Mijn VerbouwPremie aanvragen. Maar de korting van de onroerende voorheffing verdwijnt binnenkort.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag