Oplevering privatieve delen / gemeenschappelijke delen ?
Een jaar geleden kochten we een nieuwbouw-appartement met Wet Breyne.
PRIVATIEVE delen: Voorlopige oplevering is gebeurd op 29/4/2019.
Op 2/4/2020 stuurden we een aangetekend schrijven met vermelding van de nog bestaande gebreken. Dit in afwachting van de definitieve oplevering. Dient deze definitieve oplevering te gebeuren VOOR 29/4/2020 of NA 29/4/2020.? (Dan heeft de bouwheer ruim de tijd om de gebreken te herstellen)
Wie neemt het initiatief voor de uitnodiging ? Of is dit vrij ?
Dient er bij de definitieve oplevering ook zeker een PV van de oplevering van de gemeenschappelijke delen te zijn ? (Volgens de syndicus niet en volgens FOD-Economie wel)
GEMEENSCHAPPELIJKE delen: Het PV van de voorlopige oplevering wordt door de voorzitter van de vereniging van mede-eigenaars niet ondertekend omdat er onvolledigheden in genoteerd zijn. Hij reageerde niet op schrijven van de syndicus en dus lijkt me dit geblokkeerd te zijn. De bouwheer weigerd bv de werfbekleding van de lift te verwijderen zolang het PV niet ondertekend is. Hoe moet het nu verder ?
Het voornaamst lijkt me te weten of er een verband is tussen de oplevering van de privatieve delen en de gemeenschappelijke. Als dit niet is dan neem ik aan dat de definitieve oplevering van onze privatieve delen kan gebeuren, niettegenstaande de vermelde problemen nog niet zullen opgelost zijn. Of vergis ik me ???
Dank voor de info !