Draagmuur ja of nee?
Wij willen de muur 30 cm naar achteren verplaatsen maar weten niet of het een draagmuur is. Het is het korte muurtje met de lijmresten erop. 10 cm dik beton. Zie foto’s.
Draagmuur ja of nee?
Wij willen de muur 30 cm naar achteren verplaatsen maar weten niet of het een draagmuur is. Het is het korte muurtje met de lijmresten erop. 10 cm dik beton. Zie foto’s.
Wat staat er op het 1ste verdiep erop?
Als de muur niet doorloopt boven het plafond EN er rusten geen plafonddraagbalken op de muur dan kan de muur afgebroken worden. De "rechtse" vuile muur lijkt draagbalken te torsen.
Om verplaatst een nieuwe muur te bouwen moet je onder de muur een muur hebben op op verder te werken of je gebruikt bv gyproc.
Best een stabiliteitsingenieur laten komen die het totaalplaatje kan bekijken als je zelf niet zeker bent. Op basis van de foto s durf ik geen uitsluitsel geven.
weet dat draagmuren afbreken boiwvergunningsplichtig is ...
Er staat geen muur op. De balken worden gedragen door de lange wanden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Is aluminium gevelbekleding de ideale keuze voor jouw woning? Ontdek alles over de voor- en nadelen, prijs, plaatsing en onderhoud.
Lees meer
Alles wat je moet weten over vochtmeters: gebruik, soorten, nauwkeurigheid en tips voor het kiezen van de juiste vochtmeter.
Lees meer
IsoHemp lanceert de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld. Ontdek wat hennepbeton is en waarom het duurzaam en circulair is.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen