warmte buiten houden
heeft iemand ervaring, advies over zonwerende folie voor op de buitenkant van ruiten langs de buitenkant, huis/ .appartement
warmte buiten houden
heeft iemand ervaring, advies over zonwerende folie voor op de buitenkant van ruiten langs de buitenkant, huis/ .appartement
Ik had het in de veranda en was toch teleurgesteld in het resultaat.
Bedankt voor de reactie. Teleurgesteld in het warmteeffect? Zat de folie langs de binnenkant of buitenkant? Geeft merkelijk verschil heb ik me laten vertellen. ook de kleur van de folie, hoe donkerder hoe beter. Er zou nu ook een kleurloze zijn die goed resultaat zou geven. Folie langs de buitenkant heeft dan weer vlugger kans voor beschadigingen. Ik ken iemand die voor de veranda gekozen heeft voor screens.
er is een regel die zegt "eens de warmte binnen zit, krijg je die er nog moeilijk uit".
Daarom is een folie dus aan de buitenkant efficiënter dan aan binnenkant.
En zou ik vooral voor screens kiezen. het is de moderne versie van rolluik, alleen wel veel lichter en compacter. Plus screens kan je buiten de zomertemperaturen altjd oplaten zodat je optimaal kan genieten van zonneopbrengsten doorheen jouw ruit!
Waar je ze laat plaatsen hangt af van je soort ramen. Op HR++ glas MOET dit op de buitenzijde van het raam worden geplakt. We hebben de folie laten plaatsen door een firma die niets anders doet maar het resultaat was amper merkbaar.
Had ook al gedacht aan screens. Zal eens moeten navragen ivm prijsverschil. Folie heeft misschien een voordeel dat de ramen het warmteverlies van binnenuit beperken in de winter
Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur
Zet de stap naar groene stroom en verlaag je energiekosten! Vraag nu gratis en zonder verplichtingen offertes aan van ervaren installateurs.
Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Actieve vs. passieve koeling, werking, soorten, gebruikskost en de prijs van koelen met een warmtepomp: Livios zet alles voor jou op een rijtje
Lees meerHoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.
Lees meerVerlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen