toilet afvoer / manchet (?) lekt bij doorspoelen
Hey,
vorig jaar in juni heb ik een klassiek staand toilet laten vervangen door een hangtoilet. Tot een 2-tal maanden geleden ging alles goed maar dan opeens kwam bij het doorspoelen het water in de pot omhoog en als het water dan stilletjes wegloopt, loopt het water eruit langs de aansluiting van de buis die van het toilet achteraan naar de afvoer in de grond loopt. Ik dacht dat ik met een verstopping zat maar omdat het water eruit loopt, kon ik geen ontstopper in het toilet doen dus ik heb de persoon die het toilet komen installeren is, laten terugkomen. Hij heeft het toilet losgekoppeld zodat ik ontstopper rechtstreeks in de afvoer kon doen en ik heb geruime tijd met een tuinslang achterna gespoeld, ook rechtstreeks in de afvoer. Dit ging allemaal heel vlotjes. Erna werd het toilet terug aangesloten en het is precies één dag goed gegaan.. erna opnieuw hetzelfde probleem. Ik vrees dat hij het toilet op exact dezelfde manier heeft aangesloten als ervoor. Volgens mij ontbreekt er een koppelingsstuk (manchet ?) of een rubber tussen de buis die van het toilet naar de afvoer loopt en de afvoer. Ik ben ook niet zeker of ik wel met een verstopping zit, mogelijk komt het probleem dat het water naar boven komt in de pot door iets anders. De man die de installatie gedaan heeft, komt na wat tegenpruttelen volgende week terug. Hij stelde voor om een ontstoppingsdienst te laten komen om mijn buizen te laten checken met een camera maar daarmee is het probleem van een slechte aansluiting niet opgelost natuurlijk. Ik wil voldoende geïnformeerd zijn zodat ik kan controleren of de repartie correct wordt uitgevoerd en het probleem voor eens en altijd opgelost is. Wie oh wie kan mij vertellen wat hier het probleem is ? Zie foto's in bijlage.