Mag ik boren in potten en balken om hier een vals plafond aan te bevestigen?

3

Mag ik boren in potten en balken om hier een vals plafond aan te bevestigen?

Dieter VR
Dieter VR
#Wanden en plafond · 5 jaren geleden

Ik had graag een houten regelwerk voor een vals plafond in Gyproc opgehangen aan een bestaand plafond van (oude) potten en balken.

Ik dacht om de meter een gat in de POTTEN te boren, hier een plug voor holle wand te steken en zo de latten op te hangen.

VRAAG: Mag dit?

Indien niet, wat is een alternatief? 
Ter info; de ruimte is 8m op 3m en aan de lange zijde loopt een stalen balk van 8m en andere lange zijde ook een stalen balk van 4m (zie foto).

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/59472/img20200419150020.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8003cf2e9cd18a7425a201fbbfdcc454

Alle reacties

0
AmberK
AmberK
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Uiteraard ben ik geen expert maar wij hebben dit gedaan (wel een metale frame gebruikt) en tot op heden (ondertussen toch al 8 jaar) hangt het gyproc-plafond nog steeds op zijn plaats ;-) ik moet er wel bij zeggen dat we 1 zijde potten hadden en aan de andere zijde gegoten welfsels dus het is bij ons wel een combinatie van beide

0
Erik DP
Erik DP
0 2 Verbouwer
2 jaren geleden

Dieter, ik sta voor eenzelfde klus. Hoe heb je het ondertussen aangepakt?

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat een spanplafond installeren door ervaren professionals. Vergelijk gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Met welk materiaal je wanden afwerken? 7 opties voor wandbekleding

Met welk materiaal je wanden afwerken? 7 opties voor wandbekleding

Wandtegels, hout, gipsplaten, kunststofpanelen, … De mogelijkheden voor wandbekleding zijn uitgebreid. Een overzicht van de materialen voor je wanden.

Lees meer

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …

Lees meer

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag