3

Andere brik in gevel

Nemo2302
Nemo2302
#Bouwpartners · 5 jaren geleden

11 jaar terug hebben we ons huis uit de jaren 60 gekocht en verbouwd. De vorige inwoners hadden een soort inbouwkast in de woonkamer gemaakt door letterlijk een gat in de gevel te maken en dan rondom de kast naar buiten toe te bouwen. Heel oorspronkelijk zal daar een raam gestaan hebben die ze dan weer naar een andere gevel verplaatst hebben. Alleszins, toen we het huis kochten stond die kast daar nog in de muur. Wij hebben die 'uitbouw' terug gelijk gemaakt met de muur. MAAR we vonden geen brik die qua kleur aansloot bij de oorspronkelijke brik. Uiteindelijk iets gevonden wat er het meest op leek (niet dus) en het gat dichtgemetseld. Maar het oogt niet,het stoort me al 11 jaar ... Maar we hebben al zoveel verbouwd dat de gevel als allerlaatste op onze lijst staat. Nu zie je zelfs aan 1 zijde een heel erge sluier denk ik. Het oogt niet meer, iemand een idee wat we hieraan kunnen doen? In bijlage een foto. bedankt

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/59514/img202004161517413-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1b963b9c796541d75960d96a53bfc649

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
5 jaren geleden

kaleien. of minerale verf. in een kleurtje dat beide delen gelijk dekt.
moderne verven zijn synthetisch en bladderen na een tijdje omdat ze niet meeleven en ademen met de steen zoals minerale  zogenaamde ecologische verven dat doen. Kalei is op basis van kalk dus ook mineraal.
Alle andere gevelbekledingen zijn  relatief duur omdat men ze tegen 40€ per uur moet laten doen...

nee, baksteen vinden in zelfde maten is al een kwestie. maar dezelfde kleurtint: en verweerd door de elementen decennialang? Inderdaad zo goed als onmogelijk

0
Nemo2302
Nemo2302
0 6 Verbouwer
5 jaren geleden

Bedankt. Ik zoek het eens op.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag