1) niet de bovenzijde, maar wel onderzijde van de PIRplaten moeten afgedicht met tape aan de naden. en op de zijmuren. Dat zou eigenlijk al gebeurd moeten zijn door wie deze isolatielaag aanbracht
2) minerale wol komt AANSLUITEND én tegen de PIR én tussen de dakbalken op de volledige hoogte van de balken zodat 3) er strak tegenaan komt zonder dat er dus met de isolatielaag lucht mee ingesloten wordt.
3) onderdak dient die glaswolisolatie winddicht te maken van buiten af. Wellicht gaat die opzij over de laatste balk aan beide zijkanten heen op de zijmuur. en onderaan op de bovenkant van de staande muur.
Om een scherm op muur aan te sluiten bestaat daarvoor een afdichtingspasta die als een lange sliert (of dunne worst van een halve tot centimeter dik) op de steen aangebracht wordt, het scherm wordt erin aangedrukt en vastgehouden met een dun latje omdat dit geen lijm is en weer zou kunnen loskomen. Enkel Proclima heeft in zijn gamma speciale kleefstroken, die ook op stofvrije steen houden; ik denk dat ze Tescon Vana noemen. Trouwens de ecologische bouwhandels die de Proclimaproducten verdelen kennen heel goed Proclima's uitgebreide gamma tapes, schermen, dichtingen... een hele cataloog vol met uitleg en producten voor elk denkbare situatie. Daar waar Isover enkel 2 soorten dampscherm en tape en luchtdichtheidspasta heeft en vermoedelijk zelfs geen windscherm/luchtscherm/onderdakfolie voor de buitenkant...
Als je door de bomen het bos niet meer ziet op de websites van Proclima en hun invoerder Isoproc, kan je hen nog altijd bellen voor WAT en HOE. (tot ik hun cataloog eens meekreeg op BatiBouw kon ik aan de veelheid produkten zelf ook niet uit)