Het zou me goed uitkomen als het waar zou zijn, maar ik denk niet dat het correct is
Staat in Artikel 271.
Bedankt om te laten weten in welk artikel het staat.
Ik heb het gevonden, het was wel art 271bis, in het kader van periodieke herkeuring na 25 jaar,
maar het bespaart me de moeite om een extra verdeelkast met zekering te plaatsen.
http://www.ejustice.just.fgov.be/eli/besluit/2006/12/03/2006011557/staatsblad
Overwegende dat vanaf 1 oktober 2006 de periodieke controles aanvangen van huishoudelijke elektrische installaties die vanaf 1 oktober 1981 werden verwezenlijkt en die 25 jaar in dienst zijn; dat het bij deze controles mogelijk moet zijn om af te wijken van de reglementswijzigingen die na 1 oktober 1981 hebben plaatsgevonden
....
04. Contactdozen
Het is toegelaten in afwijking van de voorschriften van artikel 86, per stroombaan meer dan acht enkelvoudige of meervoudige contactdozen in dienst te laten op voorwaarde dat het vermogen van de aangesloten vaste en vast opgestelde toestellen het transporteerbaar vermogen in de stroombaan niet overtreft.
Ik veronderstel dat een kleine keukenboiler, een aan de muur geschroefde elektrische radiator of een airco als vast opgestelde toestellen beschouwd worden ?
Het staatsblad is wel een kluwen om iets in te vinden, vooral als je al niet op voorhand weet waar je ongeveer moet gaan zoeken.
Spijtig dat die wetten zo in stukken en brokken gepubliceerd worden ipv in zijn geheel te publiceren als er in gewijzigd wordt.