decoupeerzaag met de beste zaaggeleiding
Welke is de decoupeerzaag met de beste zaaggeleiding. Zowel in de duurdere als in de goedkopere klasse.
Dank bij voorbaat
decoupeerzaag met de beste zaaggeleiding
Welke is de decoupeerzaag met de beste zaaggeleiding. Zowel in de duurdere als in de goedkopere klasse.
Dank bij voorbaat
Bedoel je om rechtdoor te zagen op 1 lijn van bvb een meter ?.
Neen een decoupeerzaag gebruik je daar niet voor. Zelfs de beste onder de betere bvb een Festo dienen daar niet voor. Het zaagblad dat men gebruikt op decoupeerzagen en de manier waarop men deze vastzet zijn niet echt gemaakt voor "rechte deure" :o)
Maar zoals de Ameriakanen het zeggen: state your purpose en dan kan e rbeter geantwoord worden maar voor recht door ? Neen geen goed idee. Zelfs onz emensen die dagdagelijks daar mee omgang nemen eerder een invalzaag + decoupeer om bvb een wasbak of andere uitsparing van enig formaat (+ 50 cm) uit te zagen.
Bedankt voor je vlugge antwoord. Ik bedoel eigenlijk dat er mooi haaks wordt gezaagd. Zowel rechtdoor als in bochten.Bij alle decoupeerzagen verloopt het zaagblad en is er geen goede geleiding van het zaagblad, waardoor er niet haaks wordt gezaagd Welke decoupeerzaag is er dan, volgens jou, de beste voor het algemeen klussen in huis en tuin.( ik heb nu onder andere twee kleine openvalvensters gemaakt voor in de garage). Ik bedoel, zulke klussen pak ik ook aan.
Als het zaagblad verloopt wil dat eigenlijk zeggen dat het 'manneke' te veel fors zet.
Je moet zo'n decoupeerzaag zeker niet vooruit duwen. Je zorgt voor het juiste zaagje bij het specifieke werk. Metaal, hardhout, pvcplaat of houten plaat, aluminium, zachthout.... hebben allemaal hun specifieke zaag en dan voornamelijk de vertanding is van cruciaal belang. Maar er zijn zaagjes voor mooie rechtelijnen ( diepere body ) of juist om alle figuren te kunnen maken, smalle body zodat ze vlot draaien.
Dan heb je nog de instelling van de snelheid, ene materiaal is trager dan het andere maar ook de voorwaartse slag die zo'n blad maakt.
Beste Kas.
Bedankt voor het vlugge antwoord. Waar kan ik deze gegevens vinden? Of staat dat bij het zaagje zelf?
als je zaagjes gaat aanschaffen dan staat er op voor welk merk en voor welk materiaal.
Breedte van de body zie je .
En soms wat 'oude ' handboeken' over houtbewerking raadplegen.
Beste,
Gaan we doen. Bedankt alleszins
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!
Lees meerZit zelfbouw in de lift? We vroegen het drie experts: “Wie wil besparen op bouwkosten kan zelf aan de slag gaan met een zelfbouwpakket”
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen