offerte - bestelling van Triple naar dubbel
hallo,
Wij zijn bezig aan een nieuwbouw en nu zijn de ramen aan de beurt.
Onze architect stuurt een meetstaat uit en enkele leveranciers maken een prijsberekening.
op 12 juni 2019 ontvangen wij de offerte van een firma dit volgens de architect maar bovenaan staat er Triple glas. Maar op 22/10 gaan we op bezoek en worden er nog enkele wijzigingen geplaatst en krijgen we op 25 oktober 2019 een nieuwe offerte dit met inclusief Triple glas.
Op 28 oktober krijgen we berekeningen van de constructeur SAPA waaruit blijkt wat de isolatiewaardes zijn en de profielen zijn. Dit is zeer standaard opgesteld maar de waardes komen overeen met de offerte. Onze EPB verslaggever zegt dat we onder een waarde van 1,5 moeten blijven als dit in orde is. Geen probleem.
op 1 november 2019 bevestegingen we deze offerte. We tekenen deze met beide partijen en op 4 november 2019 ontvangen we de bevestiging van hun en dit met de bedanking en de goede samenwerking.
20 maart 2020 vraagt onze aannemer naar de dorpels. Ze zijn volledig gesloten door de Corona. Telefonisch als mail verkeer niet beantwoordbaar. Architect wordt ingeschakeld, wij bellen en mailen nog constant.
Op 4 april 2020 gaan we naar hun privéadres om hun de vraag te stellen. ( consequentie was ruwbouw aannemer te stoppen)
We krijgen de maandag erop een mail met een standaard formulier zodat de ruwbouw aannemer verder kan maar dit was een utopie.
Bij het bezoek krijgen we ook de vraag of we eventueel het kleur konden overmaken deze week. Sapa zou een prijs stijging doen van profielen.
Op 10 april 2020 ontvangen we een voorschot factuur omdat het kleur was beslist. In de offerte staat er dat de opmeting moet gebeuren en dan 30% voorschot wordt gevraagd. In de voorschot factuur zijn alle gegevens bovenaan nog altijd identiek.
Op 15 mei 2020 komen ze de ramen opmeten. In deze fase wordt ook genoteerd waar de elektriciteit wordt voorzien van de screens.
Op 18 mei 2020 krijgen we een aangepaste offerte waarbij het kleur van de screens is gekozen, waarbij ook de aansluiting wordt vermeld. Er staan al enkele malen dezelfde fouten in. De persoon die de opmeting deed wijzigingen maar kwamen nooit op de offerte terecht.
De enigste verandering was wel dat we van Triple naar dubbel glas gingen.
De firma zegt dat de waardes voor dubbel glas waren en niet triple glas. Kunnen wij dit ontdekken. De offerte staat bovenaan vermeld met Triple glas en dan waardes.
In eerste instantie wouden ze een vliegenraam aan het schuifdeur cadeau geven. Dan hebben we hun voorstel gevraagd zonder opties maar dan kwamen we als financieel voordeel minder uit. Een korting van ongeveer 0,02%.
We hebben een mail opgesteld in samenspraak met architect. Waarbij de fout volledig bij ons wordt gelegd, dat wij dit maar moesten zien zowel de EPB verslaggever.
Zelf hebben we de keuze gemaakt op het Triple glas, de concurrentie was goedkoper met dubbel glas maar hier hadden we Triple glas.
Wat kunnen we doen? Dit is het mes op de keel zetten maar wij willen verder.
De offerte die getekend is volgens ons bindend. Klopt dit?
Matthias