hoe rubberen tegels in de tuin leggen

3

hoe rubberen tegels in de tuin leggen

ine bauwens
ine bauwens
#Tuin · 5 jaren geleden

binnekort word mijn tuin heraangelegd.

nu wil ik op de plaats waar het zwembad van mijn zoontje meestal staat rubberen tegels leggen. de tuinaannemer raadde mij aan dit te doen voor het gras heringezaait word, aangezien die als in september zou zijn ben ik volop aan het zoeken naar een goede methode.

Ik las al redelijk wat dingen online maar vroeg mij af wat de beste methode is, stabilise of grindmatten?

of is er iemand die het nog anders gedaan heeft 

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Waarom kan dat zwembad niet gewoon op gras ?

Rubbertegels, indien mindere kwaliteit , kunnen een zeer sterke geur afgeven en zo 'gezond' is dit niet. Kunnen ook lelijke brandwonden geven. 

Plaatsing : deze worden meestal op een zandbed geplaatst of op stabilisé. Opgelet bij stabilisé moet je rekening houden met een verminderde waterinfiltratie in de bodem.

0
ine bauwens
ine bauwens
0 1 Andere particulier
5 jaren geleden

De rubberen tegels waren een idee om niet elke zomer onder het zwembad kapot gras te hebben. En ik dit bij andere mensen ook als oplossing gezien had. 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bomen kiezen en planten: dit stappenplan helpt je op weg

Bomen kiezen en planten: dit stappenplan helpt je op weg

Op warme dagen is het in de schaduw van een boom al snel tot 5°C koeler. Met dit stappenplan kies en plant je de juiste boom.

Lees meer

Een dor gazon voorkomen en herstellen? Tuinexpert geeft tips

Een dor gazon voorkomen en herstellen? Tuinexpert geeft tips

Bij langdurige periodes zonder regen en zomerse temperaturen drogen gazons snel uit. Tuinexpert Bart Verelst legt uit hoe je zo'n dor gazon voorkomt.

Lees meer

Juni is dé snoeimaand: expert geeft snoeitips voor hagen en bomen

Juni is dé snoeimaand: expert geeft snoeitips voor hagen en bomen

Snoeien is een typische tuinklus voor de maand juni. Tijd om je bomen, struiken en hagen te snoeien? Ga aan de slag met de tips van tuinexpert Bart Verelst.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag