Garage bouwen in rijhuis
Hallo, ik woon in een rijhuis zonder garage en ik zou graag een garage bouwen naast de voordeur, zie bijlage. Is dit mogelijk? Alvast bedankt
Anoniem12345
Garage bouwen in rijhuis
Hallo, ik woon in een rijhuis zonder garage en ik zou graag een garage bouwen naast de voordeur, zie bijlage. Is dit mogelijk? Alvast bedankt
Anoniem12345
1. een linteel boven de garagepoort is nodig.
2. aangezien er iets wijzigt aan raam- of deur-openingen is er een bouwvergunning nodig
3. dus zal je een architect moeten inschakelen
Bedenk ook dat er 's winters problemen kunnen zijn met de ruimte die je als garage wil benutten.
- eventuele waterleidingen kan bevriezen
- verwarmingsverliezen. je kan eventueel de binnendeur vervangen door een goed geïsoleerd exemplaar.
Waar is de woning gelegen? In Antwerpen bv is het niet toegelaten om een garagepoort in de gevel te plaatsen indien de perceelbreedte 8 meter of minder is!
Verder zal er een balk moeten gestoken worden en de betreffende muur en eventueel het plafond moeten gestut worden tijdens de werken.
Mijn woning ligt in Tervuren...
Ga eens langs bij stedebouw en leg uw plannen voor. Je weet dan direct wat kan en niet kan.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.
Lees meer
De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen