Extra corona toeslag van 3 % voor gevelrenovatie

3

Extra corona toeslag van 3 % voor gevelrenovatie

Coronatoeslag Gevelrenovatie
#Muren · 5 jaren geleden

In maart 2019 ondertekende ik een contract voor het bekleden van mijn gevel, totale prijs 4.717€, ik moest toen een voorschot betalen van 2120€.

Door omstandigheden (isoleren en plaatsen van een nieuw dak) is deze gevelrenovatie nog niet kunnen doorgaan doch deze is gepland voor september e.k.

De aannemer van deze weken laat me ook weten dat hij een extra toeslag van 3% gaat aanrekenen voor de corona crisis !

Heeft deze aannemer het recht op die extra toeslag te vragen en op welk bedrag slaat dit ? (werkuren, materiaal ... of het totaal) .... voorschot is reeds betaald en ik veronderstel dat dit gebruikt is  geweest voor de aankoop van het materiaal.

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Voor zover ik weet heeft de regering geen enkele maatregel goedgekeurd die maakt dat er corona-toeslagen mogen worden aangerekend. Zelfs indien dit gerechtvaardigd is. Het contract dat u met die aannemer hebt aangegaan door de bestelling te plaatsen en een voorschot te betalen is bindend voor beide partijen, behalve indien hij in de voorwaarden expliciet daaropmtrent iets zou vermeld hebben. vb met de uitvoeringstermijn bij staking van toeleveranciers enz.. Juist eens zien of de voorwaarden van de aannemer een binding voorziet met de ABEX-index,  dus dat hij de prijzen kan aanpassen in functie van de stijging van die index. Ondertussen is het natuurlijk 15 maanden later en zijn de uurlonen ook met de index gestegen. Dat zou een te rechtvaardigen meerprijs zijn, maar een corona-toeslag is uitgesloten.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Ze verzinnen vanalles om je nog meer te pluimen ...

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Groene gevels: alles wat je moet weten van a tot z

Groene gevels: alles wat je moet weten van a tot z

Wat is een groene gevel? Ontdek voordelen, prijzen, soorten, onderhoud, regelgeving en tips om zelf aan de slag te gaan.

Lees meer

Last van witte uitslag op je gevel? Zo pak je het aan

Last van witte uitslag op je gevel? Zo pak je het aan

Witte uitslag op je gevel kan wijzen op zout- of gipsuitbloeiingen. Ontdek wat je eraan kan doen en hoe je deze witte vlekken kan vermijden.

Lees meer

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

IsoHemp lanceert de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld. Ontdek wat hennepbeton is en waarom het duurzaam en circulair is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag