Gevel scheur
Beste
Ik heb een scheur loodrecht in mijn gevel onder de raam, heel dun maar vroeg mij af wat ik hieraan moet doen.
Gevel scheur
Beste
Ik heb een scheur loodrecht in mijn gevel onder de raam, heel dun maar vroeg mij af wat ik hieraan moet doen.
Je zou de voegen kunnen uitkrabben/kappen en opnieuw invoegen, maar dat is dan louter estetisch. En opvolgen of de scheur niet groter wordt.
laag per laag tot op bijna de helft van de baksteendiepte uitkrabben. en hervoegen met een voegsel met dezelfde eigenschappen als het oorspronkelijke.
dat wil zeggen als het na-oorlogs is kan je gewone voegmortel kopen en water erbij tot je de dikte van een deeg hebt.
en als het vooroorlogs is heb je allicht een zachtere mortel gebaseerd op zavel en ook zachtere bakstenen. gebruik dan liefst trasscement of trasskalk 1 deeltje gemengd met 2 deeltjes metselzand. trasskalk hardt veel langzamer uit dan klassieke cementmortel en is veel flexibeler dan de harde portlandcementmortels.
(trasscement en trasskalk zijn wel wat verschillend: trasscement hardt wat rapper uit en is wat steviger/harder. maar toch trager en zachter in vergelijkiing met klassieke cementmortels)
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.
Lees meerOp 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen