Droogkast - waterreservoir kan niet uit DK gehaald worden.

4

Droogkast - waterreservoir kan niet uit DK gehaald worden.

MaartenVD
MaartenVD
#Badkamer · 5 jaren geleden

Goedenavond,

Onlangs is mijn nieuwbouw opgeleverd en ik ben er twee weken geleden ingegrokken

. Op het plan van de berging staan aansluitingen van wasmachine en droogkast. Beide zijn in de berging geraakt en met de WM heb ik geen enkel probleem.Bij de droogkast is er echter een probleem met het waterreservoir. Deze moet na elke droogbeurt eruit gehaald worden om het water te legen, maar dit reservoir kan er niet uit omdat het botst tegen de elektriciteitskast. Zonder deze issue was er geen probleem.

Telt dit als een verborgen gebrek?
Als ik bepaalde definities lees van een verborgen gebrek lijkt me dit wel te kunnen?Op het verkoopsplan staat een aansluitng voor droogkast vermeld, dan verwacht ik deze probleemloos te kunnen gebruiken. Indien niet aanwezig was, of het gebrek bekend, had ik het appartement misschien niet gekocht.

Alvast bedankt!

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3500 Andere particulier
5 jaren geleden

Een verborgen gebrek is een gebrek dat je onmogelijk kon zien doch door de verkoper gekend wat.  Dit had je kunnen zien dus is het niet verborgen ...

Is de bergruimte dan zodanig klein dat de machine niet verschoven kan worden of bv de droogkast onderaan en de wasmachine bovenaan?  (Wel een stevige draagconstructie maken)

De meeste condensatiedroogkasten hebben idd hun bakje linksboven doch er bestaan er andere evenals exemplaren die je op de afvoer kan aansluiten.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Inderdaad, deze types van droogkasten hebben gewoonlijk ook een afvoermogelijkheid van het condensatiewater via een darmpje diameter 12-15mm dat dan ook in de sifon van de wasmachine hangt.

Maar een verborgen gebrek is m.i. wel ver gezocht. Kun je de deur van de droogkast nog voldoende openen? En wat als je de toestellen 90° draait? 

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Of de toestellen wisselt?

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

De ultieme gids voor een moderne badkamer: stijl, materialen en tips

Creëer een stijlvolle, moderne badkamer met praktische tips en inspiratie. Alles over materialen, kleuren en meer voor een eigentijdse look.

Lees meer

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Een dressing en badkamer in je slaapkamer? Hou rekening met deze 7 aandachtspunten

Slaapkamer, badkamer en dressing worden steeds meer in dezelfde ruimte ondergebracht. Maar deze combinatie is niet zo vanzelfsprekend.

Lees meer

Twijfel je tussen een bad en een douche? Een bad-douchecombinatie biedt het beste van 2 werelden

Twijfel je tussen een bad en een douche? Een bad-douchecombinatie biedt het beste van 2 werelden

Een bad-douchecombinatie is een slimme keuze om ruimte en geld te besparen. Lees onze tips voor de installatie en het onderhoud van je douchebad.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag